وزارت ارتباطات ۷۴۴ میلیارد تومان بودجه گرفت

۱۳خردادماه،

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رشد پنح درصدی بودجه این وزارتخانه در سال جاری خبر داد و گفت: در بودجه سال کل کشور ، بودجه این وزارتخانه ۷۴۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
‘ عبدالمجید غریب رضا’در گفت و گو با ایرنا ، اظهار داشت : مجموع بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل اعتبارات هزینه ای و عمرانی در سال ،معادل ۷۴۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به بودجه سال ، پنج درصد افزایش یافته است .
وی میزان بودجه این وزارتخانه در سال قبل را ۷۰۶ میلیارد تومان عنوان کرد.
غریب رضا در ادامه افزود: میزان درآمدهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال ، سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که در کمیسیون تلفیق ۳۰۰ میلیارد تومان به این درآمدها اضافه رقم درآمدهای این وزارتخانه در سال جاری، چهارهزار ملیارد تومان منظور شد .
به گفته معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در بودجه سال ،رقم ۱۰ میلیارد تومان برای شرکت خدمات هوایی پیام برای اجرای فعالیت های زیر ساختی پیش بینی شده است .
غریب رضا تصریح کرد : بودجه شرکت ارتباطات زیر ساخت ، شرکت پست و بخشی از بودحه سازمان فناوری اطلاعات ایران بصورت جداگانه در لایحه بودجه سال ۹۲ آمده است .
وی با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۲ سه حکم در رابطه با وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات وجود دارد،گفت : ۲ حکم از احکام بودجه امسال ، در قانون بودجه سال ۹۱ نیز وجود داشت و یک حکم تازه برای عملیات خدمات اجباری روستاها اضافه شده است .
غریب رضا افزود: در یکی از این احکام که سال قبل نیز در قانون بودجه وجود داشت ، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شده با تصویب دولت از طریق شرکت ارتباطات زیر ساخت نسبت به مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه‌های فیبر نوری و بین المللی و کسب سهم مناسب از بازار پهنای باند منطقه اقدام کند.
وی افزود: همچنین در بودجه سال کل کشور به وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات اجازه داده شده است که بخشی از منابع مورد نیاز پروژه های زیر ساختی از محل فروش اوراق مشارکت تامین شود.
معاون وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات ادامه داد: در حکم دیگری که امسال اضافه شده به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شده ، سه درصد از درآمدهای حاصل از تکالیف مقرر در پروانه اپراتورها را در جهت اجرای برنامه های خدمات عمومی اجباری و پایه روستایی به مصرف برساند.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.