وزارت ارشاد با لاله مساله دارد؛ دربارهٔ‌ تک‌خوانی زنان مراجع اتفاق‌نظر ندارند

جنتی:

ایران > دولت– ممتازنیوز:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازهترین اظهارنظرش دربارهٔ‌ پروژه‌ «لاله»، موسسه سینمای «مقاومت» و تک‌خوانی زن اظهار نظر کرد.

ایسنا نوشت: علی جنتی دربارهٔ‌ سرگذشت پروژه‌ «لاله» با بیان اینکه، این پروژه فعلا متوقف شده است، گفت: تاکنون شش میلیارد تومان خرج این پروژه شده و اگر بخواهد تکمیل شود ۱۰ میلیارد تومان خرج خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اصلا این امکان برای دولت وجود ندارد که چنین مقداری خرج این پروژه کند. علاوه بر اینکه از نظر محتوا و مسائل حاشیه‌ای، وزارت ارشاد با این پروژه مساله دارد.

علی جنتی که در حاشیه‌ جلسه‌ هیأت دولت سخن می‌گفت همچنین دربارهٔ مباحث مطرح شده دربارهٔ‌ موسسه سینمای مقاومت گفت: اساسنامه موسسه سینمای مقاومت یک اشکال اساسی دارد و آن این است که در آن اساسنامه هیات امنایی که پیش‌بینی و ذکر کرده‌اند اشخاصی از شخصیت‌های حقوقی می باشند و به طور مثال گفته‌اند که نماینده دفتر رهبری، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر ارشاد و بسیار از اشخاص دیگر و در مورد انحلالش هم گفته‌اند که فقط و فقط شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند آن را منحل کند، حال اینکه این اساسنامه اشکال دارد.

وی اظهار کرد: موسسه منحل و لغو نشده بلکه باید اساسنامه آن اصلاح شود چرا که تعیین هیات امنا در صلاحیت آنها نبوده است. ما آن را لغو و باطل نکرده‌ایم بلکه آن را به هیات رسیدگی به موسسات فرهنگی ارجاع داده‌ایم.

جنتی گفت: این موضوع را هم که کسی نمی‌تواند موسسه را منحل کند به جز شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقام بالاتر مثل همان شورای انقلاب فرهنگی باید مطرح کند.

از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسیده شد که گفته می‌شود شما در یک کنسرت مربوط به بانوان شرکت داشته‌اید که جنتی پاسخ داد: هیچگاه من در چنین کنسرتی شرکت نکرده‌ام.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین دربارهٔ تک‌خوانی زنان در کنسرت‌ها گفت: من در این مورد قبلا هم گفتم که در مورد تک‌خوانی خانم‌ها اتفاق‌نظر و اجماعی در بین آقایان مراجع وجود ندارد. بعضی از مراجع اعتقادشان این است که بحث دربارهٔ تک‌خوانی و جمع‌خوانی خانم‌ها نیست، بحث این است که صدای آنها لهوی نباشد. بعضی مراجع نظرشان این است که اگر مفسده‌انگیز نباشد مشکلی وجود ندارد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.