وزارت اقتصاد حافظ منافع ملی است نه مخالف منافع کشور

علیشیری در پاسخ به سئوالی در واکنش به خبر واگذاری زمین به قطری ها گفت؛

طی روزهای اخیر برخی خبرگزاری ها با انتشار خبری مبنی بر فروش بخشی از زمین ها به سرمایه گذاران قطری برای اجرای طرح های کشاورزی باعث ایجاد تشویش اذهان سرمایه گذاران خارجی در خصوص تملک دارایی ها در ایران شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، بهروز علیشیری رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های فنی و اقتصادی ایران با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد همان طور که در جلسه مربوط به گزارش سالانه آنکتاد نیز اعلام کردیم که همه کشورهای خارجی و شرکت هایی که آنها خواهان حضور در بازار سرمایه گذاری ایران هستند.

وی افزود: من در  بهترین حالت نمی گویم که خبر عرضه زمین به قطری ها مغرضانه است ، این خبر کاملا بر اثر بی تدبیری تهیه شده است.

وی تصریح کرد:‌ اثرات کار متاسفانه به سرمایه گذاران هندوستانی هم رسیده است به طوری که طی روزهای اخیر طرف های هندی با برقراری تماس خواهان توضیح از ما شده اند حتی به ما گفته اند که شما اقدام به وطن فروشی می کنید.

رئیس سازمان سرمایه گذاری ادامه داد: ما در ۱ و ۲ سال گذشته تلاش فراوانی را برای افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور داشتیم که با انتشار این خبر شاهد اثرات ویرانگری بر روی روند جذب سرمایه گذاری خارجی خواهیم بود البته سازمان سرمایه گذاری اقدامات لازم را برای ارایه توضیحات لازم به سرمایه گذاران خارجی برپایه قانون تملک اتباع خارجی طی روزهای اخیر آغاز کرده است.

علیشیری با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد شرکت های خارجی مدیران آنها نیروهای ایرانی هستند گفت: در حال حاضر قریب به ۸ تا ۱۰ پروژه مطرح است که به زبان فارسی تهیه شده و عمده این پروژه ها در استان خوزستان است.

وی با بیان اینکه هیئت مقررات زدایی مهمترین برنامه آن بهبود عملکرد مصوبات و مقررات مربوطه در راستای افزایش حضور سرمایه گذاران خارجی و رونق فعالیت بخش خصوصی است گفت: مصوبات هیئت مقررات زدایی چون لازم الاجرا است فقط شامل دستگاه های دولتی نیست بلکه تمام دستگاه ها را شامل می شود.

وی ادامه داد: براساس ماده ۷ مصوبات هیئت عالی مقررات زدایی که در یک دوره تصویب شده بود برخی از مشکلات از جمله ۸ مورد شکایت به دیوان محاسبات اداری ارجاع شد که رای هیئت به نفع دیوان عدالت اداری بوده است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.