وزارت امور خارجه با دیپلماسی فعال “ظریف” به پیش خواهد رفت

فروردین ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه “ظریف” وزارت امور خارجه را با دیپلماسی فعال به پیش خواهد برد، گفت: با حضور وی در وزارت امور خارجه حرکتی جدی در عرصه دیپلماسی فعال خواهیم داشت.

“حسین کنعانی‌مقدم” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتقال پرونده هسته‌‌ای ایران از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه، گفت: با توجه به شناختی که از “محمدجواد ظریف” در دوران دفاع مقدس دارم، وی را فردی آشنا به موضوع و مسئله هسته‌ای می‌دانم، از سوی دیگر ظریف سال‌های متمادی تحصیلات خود را در آمریکا گذرانده است.
 
 
وی ادامه داد: ظریف همچنین سال‌ها به عنوان نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد حضور داشته و از سوی دیگر به عنوان یکی از اشخاص مذاکره‌کننده در بحث هسته‌ای فعالیت کرده‌ است، بنابراین باید وی را فردی آشنا به گفتمان و ادبیات غرب دانست.
 
کنعانی‌مقدم تصریح کرد: از این رو می‌توانیم با وجود ظریف حرکتی جدی در عرصه دیپلماسی فعال داشته باشیم.
 
وی با تاکید بر اینکه مسئله هسته‌ای تنها حول یک محور نمی‌چرخد، اظهار داشت: موضوع بحث ما بر سر مسئله هسته‌ای با ۱+۵ تنها بر سر پرونده هسته‌ای نبوده و موضوعات دیگر همچون مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و مناقشات منطقه‌ای همچون مسئله سوریه، مصر، افغانستان و عراق را در بر می‌گیرد.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه ظریف می‌تواند با کمک از کارشناسان صاحب‌نظر در حوزه دیپلماسی تیم قوی برای مذاکرات تشکیل دهد، خاطر نشان کرد: انتقال پرونده هسته‌‌ای ایران از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه بیانگر آن است که مسئولیت این کار با این وزارتخانه بوده و این مسئله ضمن خروج از حالت امنیتی وارد مسائل روابط بین‌المللی و دیپلماسی شده است.
 
انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.