وزارت بهداشت توان نوسازی بیمارستانها را ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، نعمت‌الله منوچهری افزود: ‌یکی از مسائل اصلی در تخریب زودهنگام بیمارستانها،‌ نداشتن نظارت صحیح بر ساخت این ساختما‌نهاست. در حالی که متولی اصلی این امر وزارت بهداشت محسوب می شود اما در هنگام اجرا این وزارتخانه نظارت کمی بر اجرای طرحها دارد. 

وی با تأکید بر تخصصی بودن ساخت و ساز ساختمان بیمارستانها٬ گفت:‌ ایجاد این ساختمانها نیاز به ناظرانی از بخش بهداشت و درمان دارد تا تمام مسائل ایمنی و بهداشتی لازم در هنگام ساخت، مورد بررسی قرار گرفته و لحاظ شود.

 

منوچهری با اشاره به تبعات سهل‌انگاری از سوی مسئولان درباره اجرایی نکردن طرحهای نوسازی بیمارستانهای کشور، یاد‌آور شد: مسئولان باید برای تأمین جان مردم برنامه‌ریزی منظم و مدونی انجام دهند در غیر این صورت باید تمام مسئولیت اتفاقات و حوادث را بپذیرند.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه نداشتن نظارت صحیح بر ساخت و ساز بیمارستان‌ها، غیر‌استاندارد شدن این ساختمان‌ها را به دنبال دارد٬ افزود: متولیان این امر باید با برنامه‌ریزی٬ ساخت این مراکز را زیر نظر گیرند.

 

وی به نقش خیرین در احداث بیمارستانهای جدید تاکید کرد و گفت: به دلیل نبود اعتباراتی که وعده آنها از سوی دولت داده شده و همچنین بودجه ناکافی برای تهیه تجهیزات پزشکی، خیرین بسیاری در این زمینه وارد عمل شده و علاوه بر احداث بیمارستان، تجهیزات آن را نیز تامین می‌کنند.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه متولی ساخت بیمارستانهای کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی است، اظهار داشت: هم‌اکنون و بعد از مشکل اشتغال در حوزه رفاهی، ساخت و تکمیل امکانات بیمارستانی از اولویتها به شمار می رود. از طرف دیگر در صورت وقوع زلزله در کلانشهرها٬ بافت فرسوده بیمارستانها اولین مکانی است که متلاشی می‌شود و به این ترتیب گروههای خدمت رسان در بیمارستانها نمی‌توانند خدمت ارائه دهند.

 

وی ادامه داد: همچنین بیمارستانهای تهران تنها مورد مراجعه بیماران تهرانی نبوده بلکه پذیرای افراد مختلفی از سراسر کشور هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.