وزارت بهداشت و درمان باید بر قیمت و احتکار دارو نظارت کند/ نظارت نماینده‌ای از کمیسیون بهداشت در سازمان غذا و دارو

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: کمبود دارو در کشور، افزایش قیمت‌ها، عدم رعایت قیمت‌گذاری از سوی داروخانه‌ها، احتکار دارو و دپو کردن در انبارهای دارویی مشکلاتی است که باید با تشکیل کمیته قوی از سوی وزارت بهداشت و درمان پیگیری و حل شود.

“شهلا میرگلوی بیات” نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ممتاز نیوز، با اشاره به آشفتگی‌های وضعیت دارو در کشور گفت: نظارت اصلی در این حوزه برعهده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است.

وی ادامه داد: طی جلساتی که قبل از تعطیلات مجلس با مسئولین سازمان غذا و دارو داشتیم آن‌ها مدعی بودند که هیچ مشکلی در حوزه دارویی کشور وجود ندارد در حالی که نظر کمیسیون بهداشت و درمان غیر از این است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان اظهار داشت: بعد از تعطیلات مجلس قرار است نماینده‌ای از کمیسیون بهداشت  به منظور کار کارشناسی و نظارت با سازمان غذا و دارو همکاری کند و به آن‌ها بقبولاند که مشکلات زیادی در بحث دارو و نظارت بر این حوزه وجود دارد.

میرگلوی بیات افزود: کمبود دارو در کشور، افزایش قیمت‌ها، عدم رعایت قیمت‌گذاری از سوی داروخانه‌ها، احتکار دارو و دپو کردن در انبارهای دارویی مشکلاتی است که باید با تشکیل کمیته قوی از سوی وزارت بهداشت و درمان پیگیری و حل شود.

نماینده ساوه و زرندیه گفت: هر چند سامانه ۱۴۹۰ در تأمین دارو به مردم کمک کرده است اما وزارت بهداشت مشکلات حاشیه‌ای این سامانه را مد نظر قرار نداده است به طوری که امروزه برخی دلالان با تهیه نسخه‌های قلابی داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه مورد نظر خارج می‌کنند و به قیمت بالایی به فروش می‌رسانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو باید مشکلات حوزه دارویی کشور را بپذیرند و با تشکیل کمیته‌های مشترک و قوی به حل مشکلات بیماران و شهروندان کمک کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.