وزارت خارجه آمریکا: آماده مذاکره جدی با ایران هستیم

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

:: نسخه چاپی خبر نیویورک – وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه فرصت تازه ای برای حل موضوع هسته ای ایران به وجود آمده است، مدعی شد هر زمان ایران آماده مذاکره جدی باشد، دولت آمریکا برای گفتگوی مستقیم آماده خواهد بود.

ماریا هرف، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه با تشکیل دولت دکتر روحانی فرصتی برای پایان دادن به اختلاف ها بر سر موضوع هسته ای جمهوری اسلامی به وجود آمده ، اظهار داشت ما فکر می کنیم دولت آقای روحانی یک فرصت به وجود آورده است. البته می دانیم که دولت وی تازه تشکیل شده و هنوز در حال انتخاب کابینه اش می باشد، اما هر زمان دولت ایران آماده گفتگوی جدی با آمریکا باشد، ما آماده گفتگو خواهیم بود.
هرف در پاسخ به پرسش خبرنگاران دربارهٔ اینکه به نظر آمریکا گام اول دولت آقای روحانی چه باید باشد از پاسخ مشخص خودداری کرد ولی به پیشنهاد ارایه شده از سوی گروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت: همانگونه که می دانید، ما پیشنهادی را قبلا روی میز گذاشته ایم و هنوز منتظر پاسخ اساسی از جانب ایران می باشیم. ما به روشنی گفته ایم که چه گامی باید برداشته شود.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: فرصتی پیش آمده که او (روحانی) به سرعت دست به کار شده تا موضوع هسته ای را حل کند و ما هر زمان ایران آماده مذاکره جدی باشد، آماده گفتگو با ایران هستیم.
وی با اشاره به تشکیل کابینه دکتر روحانی افزود: جدا از اینکه چه وزیرانی در کابینه باشند، ما امیدواریم که دولت ایران از این فرصت بهره جسته و وارد مذاکره جدی با آمریکا و جامعه بین المللی برای حل موضوع هسته ای این کشور شود.
حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران، در اولین نشست خبری خود پس از آغاز ریاست جمهوری که عصر سه‌شنبه برگزار شد با اشاره به سیاست های تناقض آمیز دولت آمریکا گفت: برای ما پاسخ عملی دولت آمریکا مهم است نه بیانیه‌ها؛ ما همه اقدامات دولت آمریکا را به دقت رصد خواهیم کرد و به اقدامات عملی سازنده و معناداری که اگر وجود داشته باشد حتما پاسخ متناسب و مشابه از طرف دولت ایران داده خواهد شد.
وی گفت: برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران یک موضوع ملی و فراجناحی است و اصولی که در این زمینه وجود دارد حفظ خواهد شد به این معنا که حقوق هسته‌ای ایران بر اساس مقررات بین‌المللی مورد تأکید این دولت خواهد بود.
دکتر روحانی تاکید کرد: ما از حق مردم کوتاه نخواهیم آمد اما در عین حال اهل تعامل و گفتگو هستیم. در صورتی که آمریکا با حسن نیت و بر اساس احترام متقابل و از موضع برابر اقدام کند راه برای تعامل باز خواهد بود.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.