وزارت خارجه درباره وقایع میانمار فعال عمل کند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: دستگاه دیپلماسی کشور درباره وقایع میانمار و جلوگیری از کشتار مسلمانان این کشور فعال عمل کند.

منصور حقیقت پور در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: اقدام و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در میانمار برای بررسی وقایع این کشور ، امدادرسانی iبه مسلمانان مظلوم این کشور و رایزنی برای iبهبود روابط حکومت میانمار با مسلمانان ضروری است.
وی افزود: بر این اساس اعزام هیئتی از مجلس شورای اسلامی iبه میانمار با عضویت شماری از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصویب و دو ماه پیش جلسات هماهنگی آن با وزارت امور خارجه برگزار شد اما متاسفانه این وزارتخانه تاکنون نتوانسته است زمینه اعزام این هیات را فراهم کند.
حقیقت پور با ابراز تاسف از کم تحرکی وزارت امور خارجه در این باره گفت: مسئولان این وزارتخانه در پاسخ پیگیری ها گفتند آقای صالحی می خواهد iبه میانمار مسافرت کند که از این مسافرت استقبال نمودیم و گفتیم از ترکیه که نباید در این باره عقب بمانیم بلکه باید با بررسی میدانی وقایع این کشور iبه مسلمانان کمک کنیم و هلال احمر و کمیته امداد امام(ره) نیز اعلام آمادگی نمودند.
وی با اشاره iبه این که ما در میانمار سفارتخانه نداریم و سفیر ایران در تایلند سفیر آکرودیته در میانمار است افزود: از وقت تشکیل هیئت پارلمانی کشورمان بارها با وزارت امور خارجه تماس گرفته و تاکید نموده ایم که سفیر ایران در تایلند باید مقدمات مسافرت این هیات را فراهم کند اما تاکنون زمینه این مسافرت فراهم نشده است.
حقیقت پور گفت: امروز نیز در تماس با مسئولان وزارت امور خارجه بر اعزام این هیات پارلمانی اصرار و تاکید  نمودیم با پرهیز از کاهلی در این باره ، زمینه این کار را فراهم کند.
وی همچنین درباره دستور کار هیات پارلمانی کشورمان در میانمار گفت: ما برای دیدار با مقامات میانمار آمادگی داریم و طبعا وزارت امورخارجه کشورمان باید زمینه دیدار باآنان iبه ویژه نمایندگان مجلس این کشور را فراهم کند.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره iبه انتظار مسلمانان میانمار از جمهوری اسلامی ایران برای کمک iبه آنان ابراز امیدواری نمود هرچه سریع تر زمینه اعزام هیئت پارلمانی کشورمان فراهم شود.
حقیقت پور، سرپرستی هیات پارلمانی کشورمان را برای اعزام iبه میانمار را بر عهده دارد و نمایندگانی از کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر نیز در آن عضو می باشند.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.