وزارت خارجه روسیه: تحلیل‌های آمریکا درخصوص سخنان بوگدانف اشتباه است

۲۴م آذر ،

rt44.jpg

وزارت امور خارجه روسیه با اعلام اینکه به هیچ وجه مواضع خود را در قبال سوریه تغییر نداده است،‌ اعلام کرد: تحلیل‌های آمریکا درخصوص سخنان اخیر بوگدانف اشتباه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری روسیه الیوم، الکساندر لوکاشیویچ، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مواضع روسیه در قبال دمشق هیچ تغییر نکرده است و اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه مسکو از خواب برخاسته و مواضعش را تغییر داده، کاملا اشتباه است.

وی گفت: ما نه خواب بوده‌ایم و نه به هیچ وجه مواضع‌مان را تغییر می‌دهیم، مواضع ما همچنان ثابت است و بوگدانف نیز در حرف‌های خود تنها تاکید کرده که توافقنامه ژنو درخصوص سوریه باید اجرایی شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: اینکه مخالفان با سلاح‌های بسیاری که به دست آورده‌اند و سلاح‌هایی که به آنها داده می‌شود فعالیت‌های خود را گسترش داده‌اند، مساله واضحی است اما درگیری در سوریه جز بدتر شدن وضعیت راه به جایی نخواهد برد و مسکو حاضر است برای جلوگیری از رخ دادن یک تراژدی بدتر در سوریه با همه طرف‌ها همکاری کند.

وی تاکید کرد: ما با همتای آمریکایی‌ خود و یا هر کشوری دیگری درخصوص سرنوشت بشار اسد مذاکره نکرده‌ایم و حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه را تنها راه پایان درگیری‌ها در سوریه می‌دانیم.

لوکاشویچ در عین حال تاکید کرد که وزارت خارجه روسیه برنامه‌هایی برای خروج اضطراری اتباع روسیه از سوریه دارد که در صورت نیاز آنها را اجرایی می‌کند.

وی در پایان استقرار سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در نزدیکی سوریه را سبب بدتر شدن اوضاع خواند و گفت: انباشته شدن سلاح‌هایی از این نوع در مرز‌های سوریه یقینا به حل و فصل سیاسی بحران سوریه کمکی نمی‌کند و تنها اختلافات میان آنکارا و دمشق را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.