وزارت خارجه عربستان: دیپلمات ما مست نبود!

۱فروردین ۱۳،

واکنش عجیب سعودی‌ها به اتفاق رانندگی تهران؛

وزارت خارجه عربستان: دیپلمات ما مست نبود!

وزارت خارجه عربستان سعودی در واکنشی عجیب به افتضاح دیپلمات سفارت این کشور در تهران مدعی شد که دیپلمات ما مست نبود!

به نقل ازممتازنیوز،  ” اسامه نقلی” رئیس بخش اطلاع‌رسانی وزارت خارجه عربستان سعودی با تکذیب اظهارات مطرح‌شده در مورد مست بودن دیپلمات سعودی در حین رانندگی که منجر به وقوع سانحه و کشته‌شدن یک شهروند ایرانی شده است، گفت: وزارت خارجه عربستان سعودی، مسئله اتفاق رانندگی اخیر که دیپلمات سعودی عامل آن بود را پیگیری می‌کند.
هفته قبل در اتفاق رانندگی در تهران ، براثر برخورد شدید یک دستگاه خودروی هیوندای یک دیپلمات سعودی با یک دستگاه پراید، راننده ایرانی پراید درگذشت.
شماری از رسانه‌های ایرانی گفته بودند دیپلمات سعودی راننده هیوندای در هنگام اتفاق مست بوده و در خودروی وی نیز بطری‌های مشروبات الکلی پیدا شده است. این موضوع از سوی هیچ یک از مقامات رسمی ایران تایید نشده است.
روزنامه الوطن چاپ ریاض در ادامه آورده است که این مقام ارشد وزارت خارجه عربستان سعودی افزود: اتفاق اخیر یک اتفاق رانندگی معمولی و تاسف برانگیز میان یک دیپلمات و یک شهروند ایرانی بود که متاسفانه شهروند ایرانی درگذشت و فرد دیپلمات زخمی شد.
وی توضیح داد: مطالب مطرح‌شده دربارهٔ مست‌بودن دیپلمات سعودی در این اتفاق، نادرست است. این دیپلمات از بیمارستان مرخص شد و با وی براساس قوانین دیپلماتیک رفتار می‌شود.
قبل از این رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از اعتراض شدید تهران به سفارت عربستان سعودی دربارهٔ این اتفاق خبر داده و گفته بود: این وزارتخانه برخورد لازم را در این خصوص از مجاری دیپلماتیک و قضایی انجام داده است.
بر اساس این گزارش راننده خاطی از کارمندان وزارت خارجه عربستان و سوار بر یک دستگاه خودروی هیوندا بوده که به سبب سرعت بالا از پشت با یک خودروی پراید برخورد کرده‌، از مسیر منحرف‌شده و پس از برخورد با گاردریل و تابلو وسط بلوار متوقف شده بود.
بر اثر این سانحه راننده پراید در دم جان باخته و یک عابر پیاده نیز از ناحیه پا مجروح شده است. از خودروی این دیپلمات چند بطری مشروبات الکلی کشف شد و مطابق گزارش پلیس وی در هنگانم اتفاق مست بوده است. 

جمعه ۲ فروردین   ۱:۱۵

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.