وزارت راه اعلام کرد: ثبت اطلاعات اقامتی ۷۳ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان

وزارت راه و شهرسازی با تکذیب برخی اخبار درباره هک شدن سامانه اسکان و املاک در سال ۱۴۰۱، از ثبت اطلاعات اقامت بیش از ۷۳ میلیون ایرانی و بیش از ۱۱ میلیون واحد مسکونی در این سامانه خبر داد و درخواست کرد هم‌وطنان اطلاعات مربوط به خود را در سامانه مشاهده، به‌روزرسانی و یا تکمیل کنند.

وزارت راه اعلام کرد: ثبت اطلاعات اقامتی ۷۳ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان

به گزارش ممتاز نیوز، معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با صدور اطلاعیه‌ای توضیح داد: “پیرو انتشار اخباری مبنی بر هک شدن سامانه ملی املاک و اسکان کشور در برخی رسانه‌های رسمی در ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱، بدین‌وسیله موضوع هک شدن سامانه مذکور تکذیب می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: “سامانه ملی املاک و اسکان کشور در حال فعالیت بوده و هیچ‌گونه مشکلی در ورود و ثبت اطلاعات توسط ساکنان و مالکان املاک مسکونی در سامانه وجود ندارد.

معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط وزارت راه و شهرسازی و با استفاده از همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، در حال حاضر سامانه ملی املاک و اسکان کشور اطلاعات اقامت بیش از ۷۳ میلیون ایرانی و مالکیت بیش از ۱۱ میلیون کد پستی مسکونی را با رعایت کلیه جوانب امنیتی نگهداری می‌کند.

اطلاعات مذکور بر اساس بند ۷ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهور در چهارم تیرماه ۱۴۰۱ مبنای ارائه خدمات دولت قرار می‌گیرد.

در این اطلاعیه آمده است: ضروری است کلیه هم‌وطنانی که تاکنون در سامانه (https://amlak.mrud.ir/) نسبت به ثبت اطلاعات مالکیت و سکونت خود اقدام نکرده اند، در اسرع وقت با مراجعه به سامانه نسبت به مشاهده و به‌روزرسانی یا تکمیل اطلاعات مذکور اقدام کنند. “

به گزارش ایسنا،  وزارت راه و شهرسازی در این اطلاعیه اعلام کرده که سامانه درسال ۱۴۰۱ هک نشده اما در خصوص وضعیت آن در سال۱۴۰۰ که سامانه چند بار با اختلال مواجه شد مطلبی منتشر نکرده است.  

در روزهای اخیر  بیان شد که  سامانه ملی املاک و اسکان هک شده است.  همچنین در شرایطی که بسیاری از خدمات دولتی از جمله یارانه، خدمات بانکی، گذرنامه و انشعابات خانگی مشروط به ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان شده، رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی – گفته که کمتر دستگاهی برای اتصال به سامانه توجه کرده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.