وزارت علوم آمادگی رفع نیازهای علمی دستگاه‌های اجرایی را دارد

وزارت علوم آمادگی  رفع نیازهای علمی دستگاه‌های اجرایی را دارد

به گزارش پورتال دانشگاهی کشور و به نقل از  فارس، محمد مهدی نژاد، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در مراسم تودیع و معارفه ریاست جدید دانشگاه خلیج فارس، گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال دانشگاه اسلامی است، دانشگاهی که قوانین شرح مقدس اسلام در آن جاری و ساری باشد.

معاون پژوهش و فناوری در ادامه ضمن اشاره به دو کارکرد مهم دانشگاه‌ها اظهار داشت: از مهمترین کارکردهای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و دیگری رفع نیازهای جامعه است.

وی در ادامه افزود: ما در دانشگاه‌ها علاوه بر تعلیم، تربیت اسلامی را داریم با تربیت نیروی متخصص و متعهد می‌توان نیازهای جامعه را رفع کرد.

مهدی ن‍ژاد ضمن تاکید بر پژوهش‌های کاربردی گفت: پژوهش‌های دانشگاهی باید در مسیر کاربردی حل نیازهای جامعه حرکت کند، دانشگاهی که دغدغه مردم نداشته باشد و صرفا بخواهد آموزش بدهد آن دانشگاه تعریف ما نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های نسل سوم، دانشگاه‌های کارآفرین است یعنی دانشگاه‌ها باید در معادلات اقتصادی نقش اساسی و راهبردی خودشان را نشان بدهند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: در این راستا ارتباطات خوبی با صنعت داشته‌ایم و از طریق مراکز پژوهش و پارک‌های علم و فناوری در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است.

وی با تاکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار داشت: در شورای عالی عتف ۳۸ طرح کلان ملی به تصویب رسید که با حضور دانشگاه و صنعت در حال اجرای آن هستیم.

مهدی نژاد نوری در ادامه اظهار داشت: وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری آماده مشارکت در رفع نیازهای دستگاه‌های اجرایی و صنعت است و در این زمینه تمام تلاش مادی و معنوی خود را دریغ نمی‌کند.

گفتنی است در مراسم تودیع معارفه ریاست جدید دانشگاه، خلیج فارس محمدرضا محمدی زاده به عنوان ریاست جدید دانشگاه انتخاب و تاجیک به عنوان رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی جنوب شرق آسیای مستقر در منصوب شد.

دستگاه‌های اجرایی

 

وزارت علوم


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.