وزارت نفت باید پاسخگوی کیفیت بنزین باشد

۲۴م دیماه ،

23.6.90.JPG

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: مسئولیت نظارت بر استاندارد بنزین بر عهده وزرات نفت بوده و این وزارتخانه باید پاسخگوی کیفیت بنزین مصرفی کشور باشد.

نظام‌الدین برزگری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ انتقادهای مطرح شده از کیفیت پایین بنزین مصرفی در کشور و تاثیر منفی آن بر آلودگی هوا توضیح داد: براساس مصوبه‌ای که در روزنامه رسمی چاپ شد، کنترل کیفیت بنزین چه نوع وارداتی و چه تولید داخل آن بر عهده وزارت نفت است.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران استانداردهای بنزین را براساس یورو ۴ تدوین کرده و وزارت نفت مسوول اصلی کنترل و کیفیت بنزین کشور است.

برزگری با اذعان به این‌که بنزین با اکتان ۹۰ به بالا هنوز به صورت کامل در شبکه توزیع قرار نگرفته است، افزود: البته پالایشگاه‌هایی که تازها بازسازی شده‌اند یا خطوط توسعه‌ای که به تازگی اجرا شده است، بنزین با اکتان بالا تولید می‌کنند اما این نوع بنزین هنوز به صورت رسمی در شبکه توزیع قرار نگرفته است.

به گفته رییس سازمان ملی استاندارد ایران، بنزین با اکتان ۹۳ تا ۹۵ بنزین باکیفیت محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، اواخر سال ۱۳۹۰ دولت مصوب کرد که از سال بنزین با استاندارد یورو ۴ در کشور توزیع شود که تاکنون این اتفاق به صورت کامل رخ نداده است. در همین حال دبیر انجمن خودروسازان نیز با انتقاد از عملکرد وزارت نفت در زمینه توزیع بنزین یورو ۴ کشور گفته تا زمانی که این بنزین در جایگاه‌های سوخت عرضه نشود خودروسازان نیز نمی‌توانند خودروهای سواری خود را با استاندارد یورو ۴ تولید کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.