وزارت نفت در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز روسیه حضور می یابد

چهارشنبه ۳۱ خرداد – ۰۲:۵۷:۴۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با هدف گسترش همکاری های منطقه ای در حوزه نفت و گاز

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز روسیه با حضور ایران هفته آینده در مسکو برگزار می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت(MOP)، این نمایشگاه که در روزهای  ۵ تا ۱۰ تیر با حضور شرکت های بزرگ نفتی برگزار می شود، بزرگ ترین رویداد نمایشگاهی روسیه در حوزه انرژی است.
وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران نیز به منظور فراهم کردن شرایط لازم برای گسترش همکاری های زیر بنایی در حوزه نفت و گاز با روسیه در این نمایشگاه حضور می یابد.
همچنین هموار کردن اجرای نقشه راه همکاری های استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و روسیه در اجرای پروژه های بلندمدت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، تشکیل صندوق و بانک انرژی، استفاده از بازار بورس طرفین برای فروش نفت خام در هریک از دو کشور یا کشورهای ثالث و تعیین استراتژی واقعی کردن قیمت های نفت و گاز و تدوین مکانیزم های مالی پروژه ها با استفاده از ارزهای ملی دو کشور از دیگر اهداف وزارت نفت از شرکت در این نمایشگاه است.
در این نمایشگاه، چهار شرکت اصلی وزارت نفت و پژوهشگاه صنعت نفت حضور دارند و توانمندی های صنعت نفت ایران را در حوزه های مختلف به نمایش خواهند گذاشت.
شرکت در میزگردهای مختلف و دعوت از بخش خصوصی و کارشناسان برای حضور در این نمایشگاه از دیگر برنامه های وزارت نفت در نمایشگاه مسکو است.  
بر اساس این گزارش، نمایشگاه نفت و گاز مسکو که از سال ۱۹۹۳ برگزار می شود، بزرگترین و شناخته شده ترین رویداد تجاری در روسیه است و فرصتی برای گردهمایی شرکت های اروپایی، آسیایی و آمریکایی برای ارائه و معرفی تجهیزات و تولیدات حوزه نفت و گاز فراهم می کند. این نمایشگاه سال ۲۰۱۱ در فضایی به وسعت ۲۳،۶۷۰ متر مربع برگزار شد و ۳۹ کشور جهان در آن حضور داشتند.
از جمله اهدافی که با برگزاری این نمایشگاه دنبال می شود، فراهم کردن زمینه ارتباط بیشتر صنعت نفت و گاز روسیه با شرکت های بین المللی و برقراری ارتباط بین کشورهای مختلف دارای نفت و گاز است.
در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی  نفت و گاز روسیه(MIOGE)، شرکت هایی از کشورهای ترکیه، اسپانیا، نروژ، چک، فنلاند، کانادا، روسیه، آلمان، دانمارک، چین، اتریش، ایالات متحده، صربستان، بلژیک، کره، ایتالیا، سوئیس، فرانسه، بریتانیا، هنگ  کنگ، لهستان، رومانی، لیتوانی، مجارستان، هلند، کرواسی، امارات متحده عربی، ژاپن، سوئد، اوکراین، بلاروس و … حضور خواهند داشت.
همچنین در حاشیه این نمایشگاه، سومین کنفرانس بین المللی صنایع نفت و گاز روسیه از سوی وزارت انرژی و منابع طبیعی روسیه با حضور شرکت های بیش از ۴۰ کشور جهان در روزهای ۵ تا ۸ تیر برگزار می شود.
بررسی روش های ازدیاد برداشت از مخازن، تجربیات بین المللی در برداشت از منابع نفت و گاز، مشکلات موجود در توسعه میادین خشکی و دریایی نفت و گاز، روش های حفاری عمیق و تعمیر چاه ها از جمله محورهای کنفرانس بین المللی صنایع نفت و گاز روسیه است.

 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۰۲۲۵۷۴۹۴۸۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.