وزارت نفت ۱۳۵۰ ریال برای احداث بزرگراه اهرم به دیلم بوشهر اختصاص داد

به گزارش ایرنا، ‘عباس دولتی زاده’ روز یکشنبه در بازدید از برخی پروژه های مصوب سفرهای استانی هیات دولت به استان بوشهر که به همراه برخی مدیران این سازمان و قرارگاه خاتم الانبیا انجام شد، خواستار شتاب در اجرای پروژه های فعال در حوزه راه و ترابری استان بوشهر شد.

وی افزود: بزرگراه اهرم – دیلم به عنوان مهم ترین پروژه راه و ترابری استان بوشهر به عنوان یکی از طرح های مهر ماندگار اعلام شده است که نقش مهمی در توسعه زیرساخت های این استان دارد.

دولتی زاده ادامه داد: مجموع اعتباراین طرح ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال است که از این میزان، یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در تعهد وزارت نفت و ۸۳۰ میلیارد ریال نیز سهم وزارت راه و شهرسازی است و طبق برآوردهای مهندسی، ۱۳۰ میلیارد ریال برای آزادسازی اراضی نیز به میزان اعتبار تعیین شده افزوده می شود.

وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه اکنون ۴۰ درصد است و طبق اعلام قرارگاه خاتم الانبیا هم اکنون حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راه سازی در طول مسیر این پروژه مشغول بکار هستند که این نشان می دهد پروژه به طور جدی و با روند خوبی پیش می رود.

جانشین مدیرعامل منطقه ویژه پارس همچنین در بازدید از پل کابلی ‘کلل’ در کیلومتر ۲۵ جاده برازجان – گناوه واقع در حاشیه شهر آبخش، در جریان روند عملیات اجرایی این بخش از پروژه ساخت بزرگراه اهرم – برازجان – گناوه و دیلم قرار گرفت.

دولتی زاده همچنین با تاکید بر هماهنگی و تعامل بیشتر مسوولان استان بوشهر برای اجرای پرشتاب پروژه های زیرساختی این استان در نشست های جداگانه با فرمانداران دشتستان و گناوه، مسایل و مشکلات موجود را بررسی کرد.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران مسوولیت تامین و پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای انجام مطالعه طرح ها، ساخت و توسعه برخی پروژه های مصوب سفرهای استانی هیات دولت به استان بوشهر را دارد.

علاوه بر این، سازمان منطقه ویژه پارس، حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۵۵ پروژه زیرساختی و توسعه ای مصوب سفر مقام معظم رهبری به عسلویه اختصاص داده است.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مسوولیت اجرای طرح های توسعه ای میدان مشترک گازی پارس جنوبی، پارس شمالی و پارس کنگان را بر عهده دارد. ک/۲

۵۳۹**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۸۱۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.