وزارت نیرو برای نرخ سوخت نیروگاه‌های خصوصی چاره کند

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه انتظار داریم وزارت نیرو از تولیدکنندگان برق خصوصی حمایت کند، گفت: قبوض گاز واحدهای «سی اچ پی» در هشت ماه از سال به‌صورت تجاری محاسبه می‌شود و افزایش ۱۴ برابری نرخ پرداخت تعرفه گاز برای این واحدها رقم می‌خورد لذا تولید برق برای این گروه از تولیدکنندگان صرفه اقتصای ندارد.

وزارت نیرو برای نرخ سوخت نیروگاه‌های خصوصی چاره کند

به گزارش ممتاز نیوز، فاطمه محمدبیگی اظهار کرد: امروز در خدمت یکی از تولیدکنندگان برق نیروگاه‌های کوچک مقیاس با ظرفیت ۲.۸ مگاوات به صورت «سی اچ پی» بودیم که یکی از اولین مجتمع‌های رسمی این مدل در کشور است.

وی ادامه داد: انتظار داریم وزارت نیرو از تولیدکنندگان برق خصوصی حمایت کند؛ با توجه به اینکه قبوض گاز این واحدها در هشت ماه از سال به‌صورت تجاری محاسبه می‌شود افزایش ۱۴ برابری نرخ پرداخت تعرفه گاز برای این واحدها رقم می‌خورد لذا تولید برق برای این گروه از تولیدکنندگان صرفه اقتصای ندارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد باید برای نیروگاه‌های خودتأمین سوخت مصرفی که تأمین می‌شود معادل تعرفه سوخت نیروگاهی و بر اساس متوسط بازدهی نیروگاه‌های حرارتی در سال ۹۷ اعمال شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه‌ بند ح تبصره  ۱۵ باید تعرفه سوخت نیروگاهای خودتأمین که بنا به اعلام وزارت نیرو اقدام به تحویل تمام یا بخشی از برق تولیدی خود را به شبکه سراسری می‌کنند به میزان سوخت مصرفی برای برق تحویل شده در شبکه در ساعات اوج مصرف در تابستان معادل تعرفه سوخت نیروگاهی بر اساس متوسط بازدهی نیروگاه‌های حرارتی در سال ۹۷ محاسبه شود.

محمدبیگی یادآور بیان کرد: این رویه تغییر کرده و به‌خاطر کمبود گاز میزان هزینه به‌صورت تجاری محاسبه می‌شود به نظر می‌رسد به خاطر اینکه شعار امسال، تولید پشتیبانی و مانع‌زدایی است بهتر است از تولیدکنندگان برق خصوصی حمایت صورت گیرد.

محمدبیگی در پایان با اشاره به پیگیری خود در این زمینه گفت: با توجه به مطالبه بسیاری از واحدهای تولیدی، تقاضای جدی ما از وزارت نیرو و کمیسیون‌های صنایع و تلفیق بازنگری در نرخ گاز مصرفی واحدهای تولیدکننده خرد است از این رو این موضوع را پیگیری خواهم کرد تا بستر تولید در این مراکز با حمایت صورت گرفته رونق بیشتری یابد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.