وزرای خارجه ایران و کره جنوبی درباره پولهای بلوکه‌شده ایران گفت‌وگو کردند

سئول می‌گوید وزیران خارجه کره جنوبی و جمهوری اسلامی ایران در یک تماس تلفنی درباره پول‌های بلوکه‌شده ایران گفت‌وگو کردند.

 وزرای خارجه ایران و کره جنوبی درباره پولهای بلوکه‌شده ایران گفت‌وگو کردند

به گزارش ممتاز نیوز، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیر خارجه این کشور با «امیرحسین عبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کرده است.

خبرگزاری «یونهاپ» با استناد به بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی نوشته دیپلمات‌های ارشد دو کشور برای رایزنی درباره پول‌های بلوکه‌شده ایران و تلاش‌ها برای احیای برجام با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.

به نوشته این خبرگزاری، گفت‌وگوی «چانگ یو-یانگ» با «امیرحسین عبداللهیان» در شرایطی انجام شده که سئول به دنبال حفظ روابط نزدیک با دولت جدید ایران به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی است.

چانگ در پاسخ به درخواست امیرعبداللهیان که خواستار مضاعف شدن تلاش‌ها جهت حل و فصل مسائل پیرامون پول‌های بلوکه‌شده ایران شده بود گفته سئول تمامی تلاش‌های ممکن از جمله پرداخت بخشی از بدهی‌های خود در قالب اقلام بشردوستانه را به کار بسته است.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی تصریح شده است: «وزیر خارجه چانگ تأکید کردند این تلاش‌های رو به جلو ادامه خواهند داشت.»

وزیر خارجه کره جنوبی در بخش دیگری از اظهاراتش گفته کره جنوبی راه‌های همکاری با ایران جهت کمک به این کشور برای غلبه بر مسائل ناشی از پاندمی کووید-۱۹ را مورد بررسی قرار خواهد داد.

چانگ همچنین حمایت خود را از مذاکرات جاری در وین برای احیای توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، موسوم به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) اعلام کرده و گفت تلاش‌ها برای تداوم حمایت از این گفت‌وگوها را ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه کره جنوبی تصریح می‌کند امیرعبداللهیان و چانگ بر ضرورت همکاری میان دو کشور در جهت تعمیق همکاری‌های دوجانبه تأکید کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.