وزنه برداری قهرمانی جهان / تقیان در یکضرب پنجم شد

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > دیگر ورزشها – رسول تقیان وزنه بردار ۷۷ کیلوگرمی تیم ملی ایران برخلاف انتظارها در حرکت یکضرب پنجم شد تا در دو ضرب کارش برای رسیدن به مدال جهانی سخت شود.

محمدرضا آخوندی:وروتسواف لهستان، رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان در دسته ۷۷ کیلوگرم با هزار امید و آرزو برای ایران آغاز شد و امیدوار بودیم در پایان این رقابت، قهرمانی تازه در عرصه وزنه برداری ایران و جهان متولد شود.

حدود ۱۵ دقیقه پیش از آغاز رسمی رقابت، وزنه برداران برای معرفی روی سن آمدند که رسول تقیان به عنوان آخرین نفر وارد صحنه شد و با روی خندان و تی شرتی که نام خلیج فارس به دو زبان فارسی و انگلیسی بر روی آن حک
شده بود، برای تماشاگران دستی تکان داد و دوباره به پشت صحنه بازگشت تا برای آغاز
حرکات یکضرب به روی تخته بازگردد.

پس از طی شدن زمان قانونی، رقابت در حرکت یکضرب با وزنه ۱۴۳ کیلوگرمی وزنه بردار کلمبایی آغاز شد و پس از آن وزنه برداران به ترتیب وزنه ای که انتخاب کرده بودند، به روی تخته می آمدند.

در شب پنجم رقابتهای جهانی وزنه برداری، به سبب حضور وزنه برداران لهستان و کره شمالی، سالن مملو از تماشاگر شده بود و صدای تشویق همه را فراگرفته بود. پس از وزنه بردار لهستانی که برای مهار وزنه ۱۵۸ کیلوگرم به روی تخته آمده بود، نوبت به رسول تقیان رسید که با دو کیلوگرم کم کردن رکورد، برای مهار همین وزنه به روی تخته بیاید. تقیان در اولین حرکت برای مهار وزنه ۱۵۸کیلوگرم به روی تخته آمد. آماده و مصمم. دستش را به پودر آغشته کرد و پشت وزنه
رفت. دستش را دور میله قفل کرد و وزنه را کشید. بالای سر برد. اما نتوانست نگه دارد و این شانس او از بین رفت. او باید دو دقیقه بعد برای مهار همین وزنه به روی تخته می آمد. باز هم همان روند طی شد تا اینکه به پشت وزنه آمد و خم شد و میله را
گرفت. این بار باید بر این وزنه فایق می آمد تا همه آرزوهای ما نقش بر آب نشود.
تمرکز کرد و نفسی عمیق کشید. وزنه سنگین بود، اما نه به اندازه ای که نتواند بر آن فایق آید. وزنه ۱۵۸ کیلوگرمی را بالای سر برد و با قدرت ایستاد. او چنان با قدرت ایستاد که نشان داد در حرکت اول مفت شانسش را از دست داده، چراکه براحتی توانست وزنه را بالای سر نگه دارد.

 مربیان در حرکت سوم یک ضرب، وزنه ۱۶۱ کیلوگرم را برای او انتخاب کردند. رسول تقیان در آستانه حضور بر روی تخته، یک کیلوگرم دیگر به رکوردش اضافه کرد تا برای مهار وزنه ۱۶۲ کیلوگرمی به روی تخته بیاید. او با دو بنده قرمز، مچ بندهای آبی، فریادهای “شیر – شیر” زالای و تشویقهای هم تیمی هایش پشت وزنه ایستاد. وزنه را گرفت. بلند کرد. درحالی که وزنه بالای سرش می آمد، وزنه را انداخت تا با همان وزنه ۱۵۸ کیلوگرم در یک ضرب پنجم شود. نتیجه ای که برای یک جوان تازه کار در اولین حضورش در رقابتهای جهانی خوب است، اما برای رسول تقیان باتجربه و قوی نه.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.