وزنه برداری قهرمانی جهان/ جایگاه هشتمی و نهمی ایرانی ها در یکضرب

فروردین ۱۴۰۳

ورزش > دیگر ورزشها – رقابتهای دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه برداری دنیا با عناوین هشتمی و نهمی وزنه برداران ایرانی در حرکت یکضرب به پایان رسید. رقابتهایی که جای نواب نصیرشلال در آن خالی بود.

محمدرضا آخوندی: وروتسواف لهستان، رقابتهای وزنه برداری دسته ۱۰۵ کیلوگرم، دو وزنه بردار ایرانی را در خود داشت. کیا قدمی و محمدرضا براری. دو وزنه برداری که کارشان را در یکضرب آغاز و به سرعت هم به پایان رساندند. براری که تجربه حضور در رقابتهای جهانی دور قبل در پاریس را هم داشت، در ابتدا وزنه ۱۷۱ و در تلاش دوم وزنه ۱۷۶ کیلوگرم را بالای سر برد. او در آخرین شانسش در حرکت یکضرب موفق به بالای سر نگه داشتن وزنه ۱۷۹ کیلوگرمی نشد. بدین ترتیب او در یکضرب در جایگاه هشتم ایستاد. 

در کنار براری، کیا قدمی قرار داشت که در رقابتهای قهرمانی آسیا سوم شده بود و در این مسابقه در ابتدا با بالای سر بردن وزنه ۱۷۳ کیلوگرم کارش را آغاز کرد. او در ادامه موفق به مهار وزنه های ۱۷۸ و ۱۷۹ کیلوگرم نشد و تا همان وزنه اول بهترین رکوردش باشد. البته باید به این نکته اذعان کرد که قدمی همه تلاشش را برای نگه داشتم وزنه ۱۷۹ کیلوگرمی انجام داد، اما متاسفانه موفق به مهار آن نشد. او نیز در یکضرب با یک فاصله پس از براری نهم شد.

در پایان حرکات یکضرب نیز «روسلان نوردینوف» از ازبکستان که در بازیهای المپیک لندن چهارم شده بود، با رکورد ۱۹۰ کیلوگرم به مدال طلا رسید. «بونک» از لهستان که سال پیش در المپیک سوم شده بود با رکورد ۱۸۸ کیلوگرم به مدال نقره یکضرب رسید و «آله لوبان» از بلاروس با رکورد ۱۸۲ کیلوگرم سوم شد.

لازم به ذکر است نواب نصیرشلال رکورد ۱۸۷ کیلوگرم را در رقابتهای آسیایی و رکورد ۱۸۴ کیلوگرم را در بازیهای المپیک در حرکت یکضرب ثبت کرده بود.

۲۵۲ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.