وزیرارتباطات: باید رقابت میان اپراتورها براساس کیفیت روزبه روز افزایش یابد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید تلاش کنیم با رقابت میان اپراتورهای مختلف و نظارت کامل بر عملکرد آنها، کیفیت به طور مرتب افزایش یابد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای واعظی در مراسم افتتاح مراکز بین المللی تبادل ترافیک اینترنت افزود: اکنون به جایی رسیده ایم که باید توسعه زیرساخت و کیفیت بالای خدمات در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: باید با جدیت روی کیفیت و افزایش آن فعالیت کنیم و همچنین نظارت کامل بر این موضوع داشته باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه متاسفانه بعضی اپراتورها تصور می کنند که صرف اخذ پروانه و ارائه چند خدمت کافی است، گفت: روز به روز باید رقابت میان اپراتورها چه تلفن و چه اینترنت براساس کیفیتی که به مردم ارائه می دهند، افزایش یابد .
واعظی، بحث ترانزیت را بسیار مهم خواند و افزود: معتقدم گسترش زیرساخت ها در عرصه فناوری اطلاعات سبب اقتدار ملی می گردد و همچنین سبب می گردد که هم در منطقه و هم در جهان جایگاه ویژه ای داشته باشیم.
وی گفت: خوشبختانه، در دهه قبل در عرصه فناوریهای نو حرف های جدی داشتیم و باید این موضوع به بخش های دیگر نیز تسری یابد .
واعظی گفت: باید مراکز تحقیقاتی همه دانشگاهها در خدمت صنعت فناوری اطلاعات قرار گیرد طوری که باید این صنعت را بومی کنیم تا ارز کمتری از کشور خارج شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما مسئولان شهرهای بزرگ نیستیم بلکه ما مسئول تمام کشوریم و آن فردی که در روستا و در مرز و یا مناطق کمتر توسعه یافته زندگی می کند این فرد نیز از مردمان این مرز و بوم است و ما وظیفه داریم آنچه که در شهرها وجود دارد در دسترس مناطق محروم نیز قرار گیرد.
وی بر تقویت قدرت نرم از طریق ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد و افزود: دنیای امروز دنیای قدرت نرم است و باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم.
واعظی گفت: معتقدم کشور زمانی می تواند به همه چیز دست یابد که نگاه فقط داخلی نباشد بلکه به منطقه و جهان و عرصه خارجی نیز توجه داشته باشدکه این وزارتخانه می تواند در عرصه بین المللی نیز خوب بدرخشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بحث ظرفیت سازی را کاری بسیار خوب و مهم بیان کرد و افزود: اگر این ظرفیت ها گسترش یابد از یک طرف با فرصت مواجهه می شویم و از طرف دیگر پیشرفته های خوبی حاصل خواهد شد.
واعظی با بیان اینکه اکنون در داخل کشور محتواهای بسیار خوبی بوجود آمده است، گفت: این محتواها فقط در داخل است و می توان آنها را به دنیا صادر کرد.
وی گفت: اگر بتوانیم کاری کنیم که در آینده پهنای باندی که ارسال و دریافت می کنیم، نزدیک باشد کار خوبی انجام شده است.
واعظی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تهدیدها را کم کنیم، گفت: یکی از راههای کاهش تهدید ، فرهنگ سازی است که هم مساجد ، مراکز دینی و خانواده ها باید در این زمینه تلاش کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: معتقدم با توجه به توان خوب در کشور ، کمتر محتواسازی صورت گرفته است که باید همه در این زمینه تلاش کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.