وزیر ارتباطات: ایران جزو کشورهای برتر در دفاع سایبری است

۰۱ تیرماه ۱۳، ایسنا- با وجود حملات مختلفی که با هزینه‌های میلیون دلاری طراحی شده‌اند، وضعیت دفاعی کشور هیچ ضعفی ندارد و ایران یکی از پنج قدرت برتر دنیا در زمینه دفاع سایبری است.

محمدحسن نامی وزیر ارتباطات با بیان مطلب فوق اعلام کرد: در زمینه دفاع سایبری بیشترین توان را داریم و چه در بخش علمی و چه اجرایی و چه از لحاظ جلوگیری از آسیب‌رسانی هرگونه بدافزار توسط قدرت‌های مطرح جهان، شرایط بسیار خوبی را داریم.

وی ادامه داد: طی سال‌های قبل شاهد بوده‌ایم که با هزینه‌های بسیار بالا و ساخت بدافزارهایی مانند شعله، اکستاکس نت و دوکو تلاش شده است زیرساخت‌های ایران مورد حمله قرار داده شود اما خوشبختانه با کمک نخبگان جوان کشور بیشترین توان دفاعی را داریم و حتی خود کشورهای حمله کننده بر این موضوع اذعان دارند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در ادامه در پاسخ به این سوال که در حال حاضر روزانه چه تعداد حمله نسبت به ایران صورت می گیرد اظهار کرد: عدد دقیق حملات را نمی‌دانم اما تاکنون در تمامی حملاتی که صورت گرفته توان دفاعی بسیار خوبی را در دنیا به نمایش گذاشته‌ایم و جزو پنج یا شش کشور برتر دنیا در زمینه دفاع سایبری به شمار می‌رویم.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.