وزیر بهداشت: اهدا کنندگان خون قهرمانان جامعه هستند

خبرگزاری آریا-مرضیه وحید دستجردی گفت:اهداکنندگان خون به طور حتم قهرمانان جامعه هستند و حائز رتبه نخست شاخص اهدای خون در منطقه هستیم.
به گزارش آریا، دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید انتقال خون استان تهران و در روز جهانی اهدای خون، با ابراز امیدواری از تولید انبوه واکسن ضدهاری توسط سازمان انتقال خون و قرار گرفتن آن در اختیار مردم، گفت: تولید واکسن ضدهاری در کشور ۱۰ تا ۱۲ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: شعار امسال روز اهداکنندگان خون «هر اهداکننده یک قهرمان است» که ترجمان فرهنگ بالای مردم در امر اهدای خون است و مصداق آیه شریفه قرآنی است که می‌فرماید «هر کس جان انسانی را نجات دهد، مانند این است که جان تمام انسان‌ها را نجات داده است».
مرضیه وحید دستجردی ضمن بیان اینکه امید است راه‌اندازی این ساختمان با پنج هزار متر زیربنا مقدمه‌ای باشد برای ارتقای جدی در وضعیت انتقال خون کشور، اظهار کرد: حیات ما به خون وابسته است وما به خون احترام می‌گذاریم و اهداکنندگان را قهرمان می‌پنداریم.
وی  با اشاره به اینکه اهداکنندگان شایسته تقدیر هستند، گفت: در شرایطی که سلامتی دغدغه مردم امروز جهان است، به شدت نیاز به خون و فرآورده‌های خون داریم.
وزیر بهداشت گفت: عامل اصلی حیات، رساندن خون به مجروحان و بسیاری از بیماران نظیر مبتلایان به تالاسمی که نیاز به دریافت مکرر خون دارند است، به همین خاطر اهدای خون اهمیتی بیش از پیش می‌یابد.
وی  با اشاره به اینکه شاخص اهدای خون در کشور ۲۶/۲ به ازای هر هزار نفر است، عنوان کرد: اهداکنندگان خون به طور حتم قهرمانان جامعه هستند و حائز رتبه نخست شاخص اهدای خون در منطقه هستیم.
وزیر بهداشت افزود:سازمان انتقال خون با بهترین امکانات، تجهیزات و دانش، خون و فرآورده‌های خونی را به مردم عرضه می‌کند و اهدای خون ۱۰۰ درصد داوطلبانه نشانگر تلاش مجموعه پرسنلی سازمان انتقال خون است، به گونه‌ای که امروز هیچ شخصی برای تامین خون دچار زحمت و دردسر نمی‌شود.
دستجردی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم کمبود نیروی انسانی در پایگاه‌های انتقال خون استان تهران را برطرف کنیم، عنوان کرد: البته در سال گذشته ظرفیت خوبی از لحاظ نیروی انسانی برای مجموعه انتقال خون در نظر گرفته شد و ۵۰۰ نیروی انسانی به بدنه انتقال خون اضافه شده است.
وی ضمن ابراز امیدواری از تولید انبوه واکسن ضد هاری توسط سازمان انتقال خون و قرار گرفتن آن در اختیار مردم اظهار داشت: تولید واکسن ضد هاری در کشور ۱۰ تا ۱۲ میلیون صرفه‌جویی ارزی به دنبال خواهد داشت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان این مراسم گفت:اکنون خدمات خوبی در ۲۱۸ پایگاه انتقال خون به مردم ارائه می‌شود و در حال حاضر سه پایگاه دیگر در کشور در حال ساخت هستند و عملیات عمرانی مربوط به افتتاح ۱۷ پایگاه دیگر نیز در شهرستان‌ها آغاز شده است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.