وزیر بهداشت: با رونمایی ۸ داروی جدید تا ۱۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده است

۷ شهریور – ۰۳:۵۴:۳۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با رونمایی از ۸ داروی جدید ۱۱۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مرضیه وحیددستجردی در مراسم رونمایی از ۸ داروی جدید و ۸ کیت آزمایشگاهی به ویژگی‌های این داروها اشاره کرد و افزود: ۱۲ قلم تجهیزات پزشکی هم در دست تولید است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از این داروها ، داروی تراستوزومب است که در درمان سرطان سینه کاربرد دارد که اکنون ایران پس از سوئیس ،دومین کشور تولیدکننده این دارو محسوب می‌شود.
وی افزود: یک دوره درمان کامل این داروی خارجی آن ۶۴ میلیون تومان هزینه دارد که با تولید نمونه ایرانی ۴۰ درصد قیمت دارو در قدم اول کاهش می‌یابد که این میزان در آْینده، بیشتر کاهش خواهد یافت.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: امکان صادرات این دارو بسیار زیاد است.
وی داروی فاکتور۸ را نیز از دیگر داروهایی خواند که امروز به رونمایی رسید و افزود : این دارو ۴۷ میلیون دلار ارز‌بری داشت که اکنون ایران با تولید این دارو دومین کشور دنیا محسوب می‌شود.
وزیر بهداشت گفت: داروی لوپرومر نیز از دیگر داروهاست که در درمان سرطان‌های پروستات کاربرد دارد که در ساخت ‌آن از جدیدترین فن‌آوری‌ها استفاده شده است.
دستجردی افزود: قیمت این دارو یک ششم داروی مشابه آمریکایی است و با تولید آن ۲۲ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد شد.
وزیر بهداشت گفت: واکسن کونژوگه از دیگر داروهاست که برای بیماری‌های اطفال کاربرد دارد و ابتلای کودکان به مننژیت و تنونومی را کاهش می‌دهد.
وی گفت: تولید کننده دارو ۵ میلیون دز از این واکسن را تحویل داده است و توانایی صادرات ۱۰ میلیون دز را هم دارد.
دستجردی افزود: تولید این واکسن نیز ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد.
وی تولید داروی آلتبرل با صرفه جویی ارزی ۱۰ میلیون دلار ویژه درمان بیماری آرتریت روماتوئید، داروی سینال اس ویژه درمان نازایی است با صرفه جویی ارزی ۱۷ میلیون دلاری و داروی سینوپار برای درمان پوکی استخوان را از دیگر داروهای رونمایی شده نام برد.
وزیر بهداشت در ادامه سخنانش از انستیتوپاستور به سبب تولید ۸ کیت تشخیصی قدردانی کرد و گفت: یکی از این کیت‌ها ویروس اچ.تی. ال. وی را شناسایی می‌کند و با شناسایی این ویروس ،خون‌های آلوده به این ویروس قابل تشخیص است چرا که این ویروس در شمال شرق کشور فراوانی بسیاری دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۲۸۱۵۵۴۳۹۵۸۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.