وزیر بهداشت خبر داد: تدوین سند ملی واکسن

خبرگزاری آریا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین سند ملی واکسن و نهایی شدن آن تا ماه آینده در کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، مرضیه وحید دستجردی در جلسه بازدید اعضای تیم سازمان جهانی بهداشت از «پیگیری تقویت صلاحیت نظارت بر تولید واکسن» ضمن اعلام این خبر گفت: سند ملی واکسن از ضمایم نقشه علمی نظام سلامت است و هم اکنون این نقشه در حال ترجمه شدن به دو زبان انگلیسی و عربی است و تا یک ماه آینده آن را برای سازمان جهانی بهداشت ارسال می‌کنیم.
دکتر دستجردی گفت: در این نقشه تمامی چشم‌انداز و برنامه‌های استراتژیک ۵ ساله خود را برای تولید واکسن و توسعه علمی و نیز صادرات واکسن را طراحی کرده‌ایم.
وی با اشاره به برآورده شدن ۹۰ درصد انتظارات تیم سازمان جهانی بهداشت از صلاحیت نظارت بر تولید واکسن کشورمان گفت: خوشحال هستیم که به ایزو ۱۷۰۲۵ که استاندارد پذیرفته WHO ‌است نزدیک شده‌ایم و تمام تلاش خود را برای رسیدن به استانداردهای پذیرفته شده از طرف WHO‌ را به کار خواهیم بست.
دکتر دستجردی اظهار امیدواری کرد تا ظرف چند ماه آینده تایید سازمان جهانی بهداشت را برای تولید و صادرات واکسن کسب نماییم.
وزیر بهداشت خطاب به دکتر لاهوری بالغربی مدیر بخش بیولوژیک و  واکسن سازمان جهانی بهداشت گفت: با کمک و راهنمایی‌های شما  عزم جدی برای تولید و صادرات واکسن داریم و هدفمان این است که با تولید و صادرات واکسن به حل مسائل خود، جهان و به خصوص به افراد نیازمند جهان کمک کنیم.
براساس این گزارش، پیش از سخنان وزیر بهداشت، دکتر لاهروی بالغربی مدیر بخش بیولوژیک و واکسن سازمان جهانی بهداشت، با ارائه گزارش مفصلی به ارزیابی WHO از تولید واکسن جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
گفتنی است: در جلسه «پیگیری تقویت صلاحیت نظارت بر تولید واکسن» کشور جمهوری اسلامی ایران، دکتر احمد شیبانی رئیس سازمان غذا و دارو و دکتر محمدحسین نیکنام قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل دکتر محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، دکتر محسن زهرایی رئیس اداره ایمن‌سازی با واکسن و کارشناسان این مرکز حضور داشتند.
همچنین دکتر لاهوری بالغربی مدیر واحد استانداردها و اداره ایمن‌سازی، واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک سازمان جهانی بهداشت، دکتر علیرضا خادم، کارشناس واکسن و خانم دکتر هدا دانگر مشاور منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت، اعضای تیم سازمان جهانی بهداشت برای بازدید پیگیری «تقویت صلاحیت نظارت بر تولید واکسن» جمهوری اسلامی ایران بودند که در این جلسه شرکت داشتند


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.