وزیر بهداشت: مردم در سطوح ۲ و ۳ پزشک خانواده ۵ درصد فرانشیز می دهند

شنبه ۷ مرداد – ۰۴:۳۰:۳۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم در سطح ۱ برنامه پزشک خانواده رایگان ویزیت می شوند و در سطوح ۲ و ۳ نیز فقط ۵ درصد فرانشیز می دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  مرضیه وحید دستجردی با بیان اینکه هم اکنون مردم در سطوح بالای درمانی ۱۰ درصد فرانشیز پرداخت می کنند، افزود: شان مردم ایران عمل به فرموده رهبری است مبنی بر اینکه باید کاری کنیم که اگر کسی بیمار شد خودش و خانوده اش رنج دیگری جز رنج بیماری متحمل نشوند.
وی ادامه داد: پزشک خانواده مشاور و امین خانواده هاست و هر فرد ایرانی با راهنمایی های او به پیشگیری و درمان امراض می پردازد و این پزشک باید افراد خانواده را تا مراحل تشخیصی، آزمایشگاهی و در صورت نیاز بستری همراهی کند.
وزیر بهداشت اظهار داشت: پرونده الکترونیک سلامت که در این برنامه برای افراد تشکیل می شود در سطوح ارجاعی بهترین خدمات سلامتی را با کمترین هزینه برای مردم مهیا می کند و در این برنامه هزینه از جیب مردم به کمترین میزان می رسد.
وی با اشاره به اینکه باید عقب ماندگی های قبلی برنامه پزشک خانواده را جبران کنیم، گفت: پزشک خانواده امروز به مطالبه مردم از نظام تبدیل شده است زیرا موجب اجرا و توسعه عدالت در سلامت می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۸۱۶۳۰۳۱۶۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.