وزیر صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد: بهره برداری از ۳۰۰ طرح صنعتی و معدنی با ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری

خبرگزاری آریا- غضنفری از اتمام و بهره برداری از ۳۰۰ طرح و پروژه مهم صنعتی و معدنی نیمه تمام در قالب «طرح مهر ماندگار» با ۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۷۰ هزار نفر تا پایان امسال یا اوایل ماههای نخستین سال آینده خبر داد.
 به گزارش سرویس اقتصادی آریا،وزیر صنعت ، معدن وتجارت با بیان اینکه از فصل جدید برداشت گندم وطی ماههای اخیر بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شده است اعلام نمود بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان وجوه گندم خریداری شده به کشاورزان ظرف ۴۸ ساعت پرداخت شده است .
 غضنفری با اعلام این اخبار افزود: در آستانه تصویب بودجه سال ۹۱ توسط مجلس شورای اسلامی اقدام خوب دولت و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و نگاه مثبت آنان به حوزه تولید قابل تقدیر است و درخواست ما و کلیه دست اندرکاران حوزه تولید از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این است که مساعدت بیشتری بویژه در حوزه تسهیلات به تولید داشته باشند.
۳۰۰ طرح باسرمایه گذاری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان
 غضنفری رقم سرمایه گذاری طرح های مربوط به وزارت صنعت ، معدن و تجارت در قالب «طرح مهر ماندگار»را به میزان  ۱۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : این طرح ها شامل ۲۰۰ طرح بزرگ و ۱۰۰ طرح کوچک می باشد که تسهیلات مورد نیاز را برای غالب آنها که مربوط به بخش خصوصی است فراهم می کنیم و این طرح ها ، برای بیش از ۷۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می کند .
اختصاص ۵/۴ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی و ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای طرح های نیمه تمام .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت اعلام نمود که در مذاکرات انجام شده با صندوق توسعه ملی مقرر گردید ۵/۴ میلیارد دلار از منابع این صندوق برای اتمام پروژه های نیمه تمام صنعتی در دسترس بخش خصوصی قرار گیرد .
همچنین براساس توافق انجام شده با وزارت امور اقتصادی و دارایی ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع ریالی در اختیار این طرح ها قرار می گیرد .

مشخصات ۳۰۰ پروژه صنعتی و معدنی «طرح مهر ماندگار»

 غضنفری درباره جزییات ۳۰۰ طرح صنعت ، معدن توضیح داد : در دولت مصوبه ای داشتیم که پروژه هایی را که امکان اتمام آنها تا پایان امسال یا ماههای نخستین سال آینده وجود دارد در اولویت قرار دهیم که ۳۰۰ طرح شامل وزارت صنعت ، معدن و تجارت می شود. که رئوس مهم این طرح ها بدین شرح است :
۲۴ طرح در حوزه فولاد ( گندله ، کنسانتره ، شمش فولادی ، ورق و انواع مقاطع به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ) ۹ طرح سیمانی به ارزش ۸۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ، ۱۵ طرح کانی های غیر فلزی «سرامیک ، سنگ  و…» به ارزش ۳۶۰۰ میلیارد سرمایه گذاری ، ۱۹ طرح غذایی به ارزش ۴۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ، ۳۳ طرح شیمیایی و سلولزی به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۱۱ طرح خودرو «نیرو محرکه و قطعه سازی» به ارزش ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ، ۱۰ طرح نساجی به ارزش ۴۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شایان ذکر است سایر طرح ها در حوزه زیر ساخت ، پایانه صادراتی و … می باشد .

خرید بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم مازاد از ۷ استان

 غضنفری در بخش دیگر از مطالب خود با تشکر از زحمات کشاورزان شریف کشور در سال تولید ملی افزود :
از ابتدای برداشت گندم تا کنون ۳۰۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان استانهای خوزستان ، فارس ، بوشهر، کرمان ، ایلام ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خریداری شده است و امیدواریم با انجام مراحل خرید گندم مازاد از کشاورزان وظایف خود را قبال این گروه از مردم زحمتکش کشورمان به خوبی انجام دهیم.
۷۰۰مرکز خرید گندم ۱۰۰میلیارد تومان گندم خریداری کرده اند
وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود : تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه بیش از ۷۰۰ مرکز خرید گندم از طریق سامانه خرید نقدی گندم ظرف مدت ۴۸ ساعته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان گندم مازارد کشاورزان را خریداری کرده اند .
وی با بیان اینکه در فصل اردیبهشت ماه سهم خرید گندم مازاد کشاورزان بالا نیست گفت : هر چه به سمت ماه های گرم سال نزدیک می شویم کشاورزان بسیاری برای فروش گندم مازاد خود به مراکز خرید مراجعه می کنند و به همین دلیل طبق برنامه ریزی های انجام شده اقدامات لازم برای پرداخت به موقع پول آنها انجام می شود و در صورت نیاز تعداد مراکز خرید گندم از ۷۰۰ مرکز افزایش خواهد یافت .

انتظارات حوزه تولید از مجلس شورای اسلامی در بودجه

وزیر صنعت ، معدن و تجارت از تلاش و مساعی خوب دولت و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و نگاه مثبت آنان به حوزه تولید قدردانی کرد و در عین حال انتظاراتی را مطرح کرد.
وی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که در صحن مجلس به این مصوبات یا پیشنهاد مصوبات رای دهند زیرا در احکامی که در قانون بودجه آمده است باز امکان آن هست که به حوزه تولید بیشتر اهتمام شود و مساعدت بیشتری به حوزه تولید به دلیل همزمانی امسال با سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مبذول شود و امیدوارم امسال با مساعدت مجلس شورای اسلامی سال تاریخی برای حوزه تولید باشد .
نحوه مساعدت مجلس شورای اسلامی از تولید در بودجه
غضنفری تصریح کرد: درحال حاضر نرخ سود بالا می باشد و اخذ سرمایه در گردش برای واحدهای تولید قدری با مشکل مواجه است و بانک ها به صورت انقباضی برخورد می کنند و قوانین و مقررات هم برای صندوق توسعه ملی به گونه ای است که وجوه ریالی زیادی را نمی تواند در دسترس قرار دهد . امیدواریم مجلس شورای اسلامی با مساعدت هایی که خواهند داشت امکان پرداخت کم سود فراهم شود و شرایط وام دهی برای بانک ها را فراهم سازد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.