وزیران دفاع امریکا و پرو از تقویت همکاریهای ضد تروریستی دو کشور خبر دادند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیما ، ˈ لئون پانه تا ˈ وزیر دفاع امریکا پس از ملاقات با ˈ اولانتا هومالا ˈ رییس جمهوری و ˈ پدرو کاتریانو ˈ همتای پرویی خود گفت : امریکا بخشی از خانواده کشورهای امریکایی است و ما با چالش های مشترکی نظیر تروریسم و مواد مخدر رو به رو هستیم .

وزیر دفاع امریکا ضمن ستایش از لیما به عنوان یک ˈ شریک استراتژیک ˈ گفت : کشور ما هر کاری برای همکاری با دوستان در در پرو انجام خواهد داد تا با ارائه کمک ضروری اطمینان حاصل کند که پرو می تواند امنیت و کامیابی این کشور را بیشتر کرده و می تواند به امنیت و کامیابی این منطقه کمک کند. ˈ

کاتریانو وزیر دفاع پرو نیز گفت : لیما و واشنگتن معاهده همکاریهای دقاعی دو جانبه خود را که به سال ۱۹۵۲ باز می گردد، به روز خواهند کرد.

براساس آمار اداره مبارزه با مواد مخدر امریکا ، کشور پرو که قاچاقچیان مواد مخدر همکاری هماهنگی با چریکهای راه درخسان دارند، سال گذشته تولید کننده اصلی کوکائین بود و از کلمبیا در این زمینه سبقت گرفت.

براساس براوردهای بخش پژوهش کنگره ، واشنگتن در سال ۲۰۱۲ میلادی ۸۴ میلیون دلار کمک برا ی پرو در نظر گرفته است که بخشی از این کمک ها برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، امور دفاعی و مبارزه با تروریسم خواهد شد.

انتظار می رود که این کمک ها در سال آینده به ۷۴ میلیون دلار کاهش یابد.

یک مقام دفاعی امریکا که خواست ناشناس بماند، اظهار داشت که پانه تا همچنین پیشنهاد کرده است مستشاران امریکایی در وزارت دفاع پرو مورد استفاده قرار گیرند.

مترجمام ۱۴۰۳ **۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.