وزیران نفت اوپک: تولید کنونی منطقی است

۲۲م آذر ،

142-41.jpg

وزرای نفت اوپک امروز (چهارشنبه) به‌ طور ضمنی اعلام کردند که در نشست امروز خود سطح تولید فعلی این سازمان را حفظ خواهند کرد ولی هنوز دربارهٔ انتخاب جانشین عبدالله البدری دبیرکل اوپک به نتیجه نرسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد الحملی وزیر انرژی امارات تاکید کرد که در حال حاضر تولید اوپک منطقی است و اگر بازار تقاضای بیشتری داشته باشد ما خوشحال می‌شویم.

همچنین دیزانی الیسون مادوک وزیر نفت نیجریه پیش از نشست پشت درهای بسته اوپک گفت: فکر نمی‌کنم در حال حاضر تولید بیش از حد وجود داشته باشد، اما با توجه به افزایش تولید نفت شیل در آمریکا، ما قصد داریم پیشاپیش و قبل از ۱۲ الی ۱۸ ماه آینده این مساله را بررسی کنیم.

علی النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی از زمان ورود به وین برای حضور در اجلاس اوپک هیچ اظهارنظری در گفت‌وگو با خبرنگاران نداشته است.

محمد الحملی وزیر نفت امارات گفت: بازار بسیار متعادل است. مادامی که تقاضا برای نفت وجود دارد احتیاجی به انجام هیچ کاری نیست. ویلستون پاستور وزیر نفت اکوادور نیز گفت: اوپک احتمالا سقف تولید خود را بدون تغییر حفظ خواهد کرد.

یوسف یوسفی وزیر نفت الجزایر نیز به خبرنگاران گفت: کمیته نظارتی وزرای اوپک که یک هیات داخلی ناظر روی سطح تولید این سازمان است در نشست روز قبل خود در زمینه تغییر سقف تولید این سازمان به توافق نرسید.

یک نماینده دیگر اوپک که در نشست حضور دارد و خواست نامش فاش نشود نیز گفت:‌اطلاعات بررسی شده در این کمیته نشان داد که بازارهای جهانی نفت به اندازه کافی تامین می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.