وزیرخارجه ترکیه با دبیرکل اتحادیه عرب درباره سوریه گفت وگو کرد

بگزارش روز دوشنبه منابع خبری ترکیه و به نقل از منابع دیپلماتیک،داوداوغلو در این تماس تلفنی اطلاعاتی درباره حملات ادعایی سوریه به ترکیه در چند روز گذشته دراختیار دبیرکل اتحادیه عرب قرار داد.

نهاد نخست وزیری ترکیه چهارشنبه شب گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد که ارتش این کشور نقاطی در خاک سوریه را هدف آتش توپخانه قرار داد.

در این اطلاعیه که در پی نشست فوق العاده نخست وزیر،رییس ستاد ارتش ، وزرای امور خارجه ، کشور و دفاع ترکیه منتشر شد ، آمده بود: در پی اصابت خمپاره به مناطقی درشهرستان مرزی ˈآکچا قلعهˈ در مجاورت مرز ترکیه با سوریه که منجر به کشته شدن پنج شهروند و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد ، ارتش ترکیه فورا وارد عمل شد و نقاطی در خاک سوریه را که توسط رادار مشخص شده بود،هدف قرار داد.

در این اطلاعیه آمده است که ترکیه بر اساس حقوق بین الملل و حق مقابله به مثل دست به این اقدام زده و پس از این نیز تحرکاتی را که متوجه امنیت ملی کشور باشد بی پاسخ نخواهد گذاشت.

حادثه اصابت گلوله توپ به شهرستان ˈآکچا قلعهˈ که گفته می شود از سوریه پرتاب شده است از سوی برخی از تحلیلگران ترکیه به عنوان اقدامی مشکوک برای کشاندن پای ترکیه به جنگ با سوریه ارزیابی می شود.

این منابع با عنوان اینکه احتمال دارد عناصری با هدف جنگ افروزی در منطقه به چنین تحرکاتی دست دست زده باشند،عقیده دارند که معارضان سوری نیز می توانند عامل اینگونه تحرکات بوده باشند و دولت ترکیه باید خونسرد و با احتیاط با اینگونه تحرکات برخورد کند.

خاورم **۲۳۰**۲۰۴۷**

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.