وزیرراه وشهرسازی:وام خرید و ساخت مسکن خبرنگاران بزودی پرداخت می شود

‘علی نیکزاد’ عصر روز شنبه در جریان سفر به شهرستان آستارا در حاشیه بازدید از طرح مسکن مهر این شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن، برای ساخت مسکن مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال و برای خرید مسکن نیز مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات در اختیارات خبرنگاران سراسر کشور قرار می گیرد.

وی بیان کرد: این تسهیلات با معرفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگاران متاهلی که فاقد مسکن بوده و تاکنون از دولت تسهیلات مسکن، زمین یا واحد مسکونی یارانه دار دریافت نکرده اند، تعلق می گیرد.

وی اظهار کرد: رییس جمهوری ۱۸ مرداد ماه سال گذشته در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار ، وعده اعطای وام مسکن ۳۰۰ میلیون ریالی به خبرنگاران داده بود و ما نیز پیگیر اجرایی شدن این وعده بودیم و پیشنهاد دادیم سقف این تسهیلات به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یابد که با نظر موافق دکتر احمدی نژاد عملی شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت چشمگیر دولت نهم و دهم در ساماندهی عرضه و تقاضای مسکن در سطح کشور از طریق طرح مسکن مهر گفت: در دولت نهم و دهم ساخت چهار میلیون و ۲۴۴ هزار واحد مسکونی آغاز که تعدادی از آنها افتتاح شد و تعدادی دیگر نیز تا آخر دولت دهم به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به افزایش سقف وام ساخت مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون ریال به ۱۲۵ میلیون ریال از اول سال جاری اظهار کرد: همه از خدمات دولت در بخش مسکن راضی هستند.

به گزارش ایرنا، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به شهرستان آستارا از طرح مسکن مهر ۱۹۲ واحدی معلولان، مسکن مهر ۹۰۰ واحدی ، بیمارستان یکصد تختخوابی و مراحل ساخت بندر چند منظوره آستارا بازدید کرد.ک۳

۵۳۵/۶۰۳/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۷۷۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.