وزیرعلوم بر تحول اسلامی دانشگاه و تعالی علوم انسانی تاکید کرد

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت علوم، ‘کامران دانشجو’ روز یکشنبه در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم با صدور پیامی، ضمن تبریک این روز به معلمان و مدرسان دانشگاهها ابراز امیدواری کرد با تحقق و شکل گیری هرچه سریعتر دانشگاه تمدن ساز اسلامی و پیشرفت دانش و پژوهش در ایران و جهان، با تعامل تعالی بخش علم و دین، جامعه بشری به سمت تامین سعادت بر محور صلح و امنیت مبتنی بر عدالت و معنویت حرکت کند.

در پیام وزیرعلوم آمده است: ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد علامه مرتضی مطهری(ره) و روز تجلیل از مقام والای استاد و معلم در ایران اسلامی و فرصت ارزشمند بزرگداشت نام و یاد آن حکیم فرزانه و بهره گیری هرچه بیشتر از آثار و خدمات علمی وی به جامعه اسلامی و نشر افکار و اندیشه های آن یگانه دوران به ویژه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است.

دانشجو در این پیام تاکید کرد: هماهنگ با اهداف و برنامه های مقرر در زمینه تحول اسلامی دانشگاه و همسو با راهبرد رهایی بخش ‘تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ فرآیند اصلاح متون درسی با دو رویکرد محوری استفاده از منابع و ذخایر لایزال معارف قرآن کریم و تعالیم ائمه اطهار(ع) و نیز بومی سازی علوم متناسب با ظرفیت ها و نیازهای ایران اسلامی شتاب بیشتری یافته است.

وزیرعلوم همچنین ابراز امیدواری کرده است با همت و کار مضاعف استادان محترم و مشارکت جهادی دانشجویان، انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و عموم مردم و بخصوص جامعه دانشگاهی کشور برای شکل گیری دانشگاه تمدن ساز اسلامی هرچه سریعتر تحقق پذیرد.

وی یادآورشد: بی گمان نقش استادان عالیقدر و معلمان والامقام در ایجاد شرایط لازم برای تکوین حیات طیبه انسانی، ممتاز و متمایز است.

۱۲ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم و استاد در تقویم ملی ایران جای گرفته است و همه ساله مراسم های مختلفی به همین مناسبت در مراکز آموزشی کشور اجرا می شود.

فراهنگ**۱۰۵۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۲۷۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.