وزیرمسکن: ظرفیت بنادر ایران به ۱۸۴میلیون تن رسیده است

۰۵م اسفند ،

ˈعلی نیکزادˈ بعدازظهرشنبه در آیین بهره برداری از۱۱ طرح سرمایه گذاری در بخش مسکن و حمل و نقل بنادر و دریانوردی در خوزستان افزود: در ابتدای دولت نهم ظرفیت حمل و جایجایی بنادر کشور ۱۰۵ میلیون تن بالغ می شد که هم اکنون این میزان به ۱۸۴ میلیون تن افزایش یافته است .

نیکزاد ادامه داد: دربخش مسافرت نیز طی دولت های نهم و دهم برای مسافرت و جابجایی ۱۳ میلیون ˈنفرسفرˈ ، ظرفیت ایجاد کردیم این درحالی است که این میزان درابتدای دولت نهم یعنی درسال ۸۴، ۳/۴دهم میلیون نفرسفربود.

وزیرمسکن، راه و شهرسازی به طرح های افتتاحی امروز در بندرشادگان و امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت : با مساعدت دولت و پیگیری های مجدانه استاندار خوزستان امروز ۱۱ طرح سرمایه گذاری در بخش مسکن و حمل ونقل با هزینه ای بالغ بر چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

نیکزاد به تحول بخش مسکن در خوزستان در دولت های نهم و دهم اشاره کرد و گفت: در سال ۸۵ جمعیت خوزستان چهار میلیون و ۲۸۰ هزار نفر بود. تا این سال ۷۵۵ واحد مسکونی احداث شده بود اما باتلاش استاندار خوزستان و تشکیل کارگروه مسکن و در پی عنایت دولت کریمه امروز شش هزار و ۶۶۹ واحد مسکن مهر با حضور معاون اول رییس جمهوری در خوزستان مورد بهره برداری قرارگرفت که با احتساب ۳۱۰ واحد مسکونی ویژه جابجایی مناطق آلوده به نفت وگاز درمسجد سلیمان ، تعداد طرح هایی که دربخش مسکن درخوزستان مورد بهره برداری قرار گرفت بر هفت هزار واحد بالغ گردید.

وزیرمسکن، راه و شهرسازی، تعداد کل واحدهای مسکن مهر در خوزستان را ۱۸۵ هزار واحد عنوان و تاکید کرد که تا پایان دولت دهم همه این واحد ها آماده و تحویل مردم شریف خوزستان خواهد شد.

نیکزاد با قدردانی از تلاش های استاندار خوزستان و مجموعه مدیران این استان از اعتماد بخش های خصوصی برای سرمایه گذاری دراستان خوزستان قدردانی کرد.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است،۱۱ طرح در بخش مسکن و نیز حمل و نقل بنادر و دریانوردی روز شنبه با حضور ˈمحمدرضا رحیمیˈ معاون اول رییس جمهوری درخوزستان به بهره برداری رسید .

طرح های ˈافزایش ظرفیت باربری اسکله هاˈ ، ˈNF3 پتروشیمی بندر امام(ره) در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهرˈ، ˈاحداث زیر ساخت های اراضی پشتیبانیˈ، ˈاحداث پایانه صادراتی قیر شرکت نفت پاسارگادˈ، ˈاحداث انبار غلات و مخازن نگهداری روغن‏های صادراتی شرکت توسعه تجارت انصارˈ و ˈاحداث انبار و مخازن نگهداری روغن‏های خوراکی شرکت سپهر صنعت سورناˈ، انبار کالاهای فله ای و احداث دلفین ایستگاه راهنمایی خورموسی و نصب بیکن های خورموسی از جمله طرح های مورد بهره برداری در بخش بخش حمل و نقل و بنادر بود.

ˈعلی نیکزادˈ و ˈرستم قاسمیˈ وزیران راه و شهرسازی و نفت، رحیمی را در این سفر یک روزه همراهی کردند.

۶۴۲**۱۳۶۸**

انتهای پیام /*


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.