وزیرنفت برکنارشده توسط احمدی نژاد،قائم مقام زنگنه شد

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

سیدکاظم وزیری هامانه اولین وزیر نفت دولت نهم احمدی‌نژاد به عنوان قائم مقام وزارت نفت از سوی بیژن نامدار زنگنه انتخاب شد.

سیدکاظم وزیری هامانه که در پی اختلاف با محمود احمدی‌نژاد از سمت خود در دولت نهم کنار گذاشته شد، پس از انتخاب بیژن نامدار زنگنه به سمت وزارت نفت از سوی وی به عنوان قائم مقام وزارت نفت منصوب شد.

در حکم بیژن نامدار زنگنه خطاب به سیدکاظم وزیری هامانه آمده است: با توجه به تجارب و سوابق ارزشمند و اشراف جنابعالی بر امور صنعت نفت، بدینوسیله به عنوان قائم مقام وزیر نفت منصوب می شوید.امید است با استعانت از پروردگار یکتا در انجام وظایف محوله و تداوم خدمتگزاری به ملت شریف ایران، نظام جمهوری اسلامی و اعتلای صنعت نفت موفق باشید.

سید کاظم وزیری هامانه  تا درجه کارشناسی مهندسی مکانیک و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی   آموزش دیده‌و در قبل در سمت‌هایی چون معاون وزیرنفت درامور پالایش وپخش فراورده های نفتی، معاون برنامه ریزی وزیرنفت ، معاون وزیر در امور هماهنگی، معاون وزیر در امور اشتغال، عضو هیئت مدیره چهار شرکت اصلی وزارت نفت، رئیس هیئت مدیره شرکت اویک و قائم مقام مدیرعامل شرکت کالای لندن به فعالیت پرداخته‌است.

وزیری هامانه در ۲۱ مرداد سال ۸۶، با پافشاری بر مواضع خود در حفظ هویت صنعت نفت از سمت خود برکنار و مشاور محمود احمدی نژاد در امور نفت و گاز شد. پس از آن نیز به سبب مخالفت هایش با سیاست های اتخاذ شده در نفت مورد بی مهری رئیس دولت نهم قرار گرفت و در نهایت نیز در لیست مشاوران اخراجی احمدی نژاد قرار گرفت.

وی در گفت وگو با خبرآنلاین در مورد روزهای پس از خروجش از نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: پس از آن من در هیات مدیره یک شرکت مشغول به فعالیت شدم که وقتی به گوش رئیس دولت رسید بنده در سفر و با دستور ایشان از آن سمت نیز کنار گذاشته شدم. به نقل از وزیری هامانه وی طی چند ماه قبل تنهافعالیت اش مطالعه بوده است. 


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.