وزیر ارتباطات:قیمت تمام شده بالا رفت، تعرفه‌ تلفن ثابت را افزایش دادیم

سال ۹۰ تعرفه هر پالس هم‌کدی از ۴۴٫۷ ریال به ۵۱ ریال افزایش یافت و امسال تنها بعد از گذشت یک سال، از ۵۱ به ۵۷ ریال تغییر کرد، وزیر ارتباطات در توضیحاتی علت این افزایش را رشد هزینه‌های تمام شده عنوان کرد.

 رضا تقی‌پور در پاسخ به این سؤال که چرا پس از تصویب تعرفه استانی و افزایش تعرفه هم کدی در سال گذشته از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، امسال بار دیگر و تنها بعد از گذشت یک سال، کمیسیون تعرفه‌های جدیدی را تصویب کرده اظهار داشت: این فرایند جاری در کمیسیون است؛ هر زمان که شرایط قیمت تمام شده تغییر کند، اپراتورها می‌توانند درخواست افزایش تعرفه بدهند.

  وی ادامه داد: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز برای این است که این درخواست‌ها را بررسی کند؛ اگر درخواست آنها منطقی بود پاسخ مثبت دهد و در غیر این صورت موافقت نکند.

وی در پاسخ به این سوال که “به تازگی به درخواست شرکت مخابرات برای جبران هزینه‌های هم‌کدی، تعرفه هر پالس از ۴۴٫۷ ریال به ۵۱٫۴۳ ریال افزایش پیدا کرد. چرا امسال و با گذشت تنها یک سال، کمیسیون تنظیم مقررات، دوباره تعرفه هم‌کدی را از ۵۱٫۴۳ ریال به ۵۷ ریال افزایش یافته گفت: در سال گذشته تعرفه جدید “استانی” را تعریف کردیم و امسال آن تعرفه را تغییر داده‌ایم.

تقی پور توضیح داد: در گذشته تعرفه‌های قبلی داخل شهری بودند، تعرفه پارسال داخل استانی بود و امسال هم یک‌بار تعرفه‌ها را تغییر دادیم.

وزیر ارتباطات گفت: بنابراین، تعرفه استانی مصوب سال گذشته به علت اینکه کلاً امسال تعرفه‌ها تغییر کرده، باید تغییر کند.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.