وزیر ارتباطات:نیازی به فیلترینگ اینترنت نبود اما با ورود کسب‌وکار‌های کثیف،بحث پاکسازی مطرح شد – اخبار فناوری

طرح «اینترنت پاک» پس از مطرح‌ شدنش سوالات متعددی را در میان کاربران اینترنت کشور ایجاد کرد و بیم آن می‌رفت که با اجرایی شدن آن، فیلترینگ موجود در کشور افزایش یابد اما وزیر ICT درباره این طرح می‌گوید: این بحث در حد یک ایده بود اما اکنون با بهره‌گیری از نظرات نخبگان و دانشمندان داخلی در تلاشیم که آن را به حد یک طرح نزدیک کنیم.

وزیر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،اظهار کرد: قطعا خود شبکه ملی اطلاعات نمونه و پایلوتی خواهد بود که برخی ایده‌ها که به مفهوم کلی اینترنت پاک مربوط می‌شوند آنجا پیاده‌سازی شوند.

او با یادآوری این که این طرح از زمان طرح شدن مورد توجه کشور‌های مختلف دنیا قرار گرفته، در پاسخ به این سوال که آیا اجرای چنین طرحی به معنای فیلترینگ بیش‌تر محسوب می‌شود، اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این هم توضیح داده‌ایم اساسا مفهوم اینترنت پاک کاملا با بحث فیلتر و یا بحث پالایش متفاوت است به این ترتیب در قالب این طرح اساسا داده‌ها و اطلاعات را از این‌که به سمت فیلتر شدن بروند مبرا می‌دانیم و درواقع به گونه‌ای اقدام می‌شود که دیگر لزومی به فیلترینگ نباشد.

تقی‌پور در عین حال گفت: ابتدا درباره‌ی خود اینترنت هم نیازی به مباحث فیلترینگی نبود اما بعد‌ها با ورود کسب‌وکار‌های کثیف شرایطی ایجاد شد که لازم بود در آن پاکسازی‌هایی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: به هر حال طبق تعاریف دینی ما یکی از ویژگی‌های علم و آگاهی مفید بودن آن است و در مفاهیم دینی بارها و بارها علم نافع مورد تاکید قرار گرفته است. براین اساس ما اساسا به مبنای اینترنت پاک فکر می‌کنیم و در شبکه‌ی ملی اطلاعات هم در تلاشیم که محتوا‌هایی سالم و آگاهی‌بخش منتشر شود.

۵۶۵۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.