وزیر ارتباطات: اختلال در جی‌میل بدلیل حکم قوه‌ قضائیه است

gmail وزیر ارتباطات: اختلال در جی‌میل بدلیل حکم قوه‌ قضائیه است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران درباره فیلترینگ سرویس جستجوگر اینترنتی گوگل و سرویس جی میل، گفته است که اختلال در جی میل به دلیل عدم رعایت قوانین کشور و حکم دادگاه قوه قضائیه است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر روز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح باغ موزه دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در خصوص فیلترینگ سایت جستجوگر گوگل و جی میل در داخل کشور گفت: گوگل در کشورمان فیلتر نیست و هیچ مشکلی ندارد.

وی در خصوص رفع اختلال سرویس پست الکترونیکی گوگل گفت: هر زمانی تصمیم بگیرند جی میل نیز رفع اختلال می‌شود.

امکان استفاده از موتور جست‌و‌جوی گوگل و جی‌میل از روز یکشنبه برای کاربران ایرانی محدود یا بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، از صبح روز یکشنبه اخباری منتشر شده بود که گفته بود گوگل و جی میل از سوی کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه فیلتر خواهند شد.

بنابر این گزارش علت این کار، «حذف نشدن ویدئوی فیلم ضداسلامی از سایت یوتیوب، وابسته به شرکت گوگل» بوده است. این در حالی است که چند سالی است سایت یوتیوب در ایران فیلتر است و امکان دسترسی آزاد به آن وجود ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سرویس‌های ارائه دهنده خدمات کامپیو‌تر نظیر گوگل و جی میل باید مقررات کشور‌ها را رعایت کنند گفت: هنگامی که آنها مقررات کشور‌ها را رعایت نمی‌کنند دادگاه حکمی داد و ما هم آن را اجرا کردیم.

وی گفت: هر هنگام که دادگاه حکم خود را عوض کند اختلال هم از بین می‌رود.

آقای تقی‌پور در پاسخ به سئوال خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه کدام دادگاه حکم به اختلال در جی میل داده است گفت: این موضوع را باید از قوه قضائیه پیگیری کنید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.