وزیر ارتباطات: ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به شاخص قابل قبولی رسید

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به شاخص قابل قبولی رسیده است گفت: امکان ارایه خدمات متنوع ارتباطی از طریق شبکه‌های تلفن همراه عزم این وزارتخانه را برای برداشتن گام های بلندتر در تامین دسترسی به خدمات باند پهن افزایش داده است.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، محمود واعظی در پیامی به سومین همایش ایمنی تشعشع در شبکه‌های تلفن همراه در تبریز با بیان اینکه دسترسی به خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات با کیفیت مناسب از مهمترین رسالت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، اظهارکرد: اثر مضاعف توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه علوم، اقتصاد، فرهنگ وهنر، سلامت و دیگر حوزه‌ها برکسی پوشیده نیست.
 
وی گفت: استفاده از فناوریهای نوین زمانی ارزشمند است که کمترین خطر را برای سلامتی انسان داشته باشند، در غیر این صورت انسان با سرعت بیشتر به سمت نابودی می رود.
 
واعظی افزود: امروزه فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی در تمام بخشهای زندگی بشری نفوذ کرده و این امر منجر به تاثیر متقابل با سلامت انسان شده است.
 
وی به نقش ICT در کاهش آلودگیهای زیست محیطی و کاهش تولید گاز منواکسیدکربن اشاره کرد و در عین حال گفت: زباله‌های تجهیزات ارتباطی مانند باطریها، مانیتورها و همچنین تشعشات غیراستاندارد می تواند برای محیط زیست خطرآفرین باشد.
 
وی با بیان اینکه شناسایی، اعمال و تطابق با استانداردهای فنی، بهداشتی و ایمنی بین‌المللی در تمام شبکه‌های تلفن همراه سرلوحه اقدامات این وزارتخانه است، گفت: استقبال مردم از شبکه‌های تلفن همراه نشان دهنده رضایت عمومی از عملکرد ارایه کنندگان خدمات و اعمال کنندگان مقررات و استانداردهاست.
 
واعظی با اعلام اینکه تمام تجهیزات رادیویی و شبکه‌های تلفن همراه مطابق با استانداردهای روز نصب و به کار گرفته می‌شوند، گفت: ایمنی سطح انرژی تشعشی این تجهیزات و شبکه‌های ارتباطی زیرنظر سازمان انرژی اتمی است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره ایمنی مردم و شاغلان را رصد کرده و با متولیان قانونی در تعامل است.
 
وی آموزش و اطلاع رسانی به مردم برای استفاده صحیح از تجهیزات ارتباطی را بهترین راه حفظ سلامتی عمومی دانست و افزود: برای کارکنان این حوزه که به صورت مستمر با اشعه‌های یونساز و غیریونساز در تماس می باشند باید برنامه‌های آموزشی و پیشگری مناسب در نظر گرفته شود.
 
واعظی گفت: اطلاع رسانی مستمر اقدامات انجام شده و تبیین شرایط موجود و میزان اهتمام متولیان در سنجش و اعمال استانداردها گامی ارزشمند در تنویر افکار عمومی و همگرایی آتی متخصصان محسوب می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: سومین همایش ایمنی تشعشع در شبکه‌های تلفن همراه گوشه‌ای از تلاشهای این وزارتخانه و سایر متولیان در خصوص افزایش ایمنی تشعشعات شبکه های تلفن همراه را تبیین می کند.
 
همزمان با این همایش نمایشگاهی از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای تلفن همراه برپا و کارگاه آموزشی سنجش میزان تشعشع در آنتن های BTS برگزار شد.
 
این همایش به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی و با همکاری انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان انرژی اتمی ایران، شرکت مخابرات آذربایجان شرقی، دانشگاه تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه صنعتی سهند و نظام صنفی رایانه ای استان در محل دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می گردد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.