وزیر ارتباطات: فقط همراه اول برای نسل ۳و ۴ اقدام کرده و ما به همراه اول فرکانس وگذار میکنیم

۲۸خردادماه،

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی نسل سوم و چهارم موبایل در یک سال آینده خبر داد و گفت: علاوه بر این راه اندازی پژوهشکده ICT در ۵ دانشگاه بزرگ در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن نامی در حاشیه امضای قرار داد همکاری میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه تازه مجلس شورای اسلامی در زمینه هزینه کرد درآمدهای این وزارتخانه، افزود: بر این اساس مصوب شده است که ۳ درصد از درآمدهای ICT این وزارتخانه مستقیما صرف توسعه زیر ساخت‌ها و USO (طرح خدمات عمومی اجباری) روستایی شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه تاکنون کلیه درآمدها مستقیما به خزانه بانک مرکزی واریز می‌شد، اظهار داشت: در سال جاری مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که بخشی از این درآمدها مستقیما به وزارتخانه داده شود تا طرح USO روستاها برای باقی مانده روستاها که حدود ۱۰ هزار و ۶۴۸ روستا می‌شود و عموما زیر ۲۰ خانوار دارند، خدمات ICT را توسعه دهیم.
 
وی ادامه داد: تا مردادماه سال جاری ۱۰ هزار روستا تحت پوشش خدمات تلفن همراه و اینترنت قرار خواهند گرفت.
 
ایجاد نسل سوم موبایل
 
نامی از ایجاد نسل سوم موبایل در کشور خبر داد و یادآور شد: همه اپراتورها در توسعه نسل سوم و چهارم می‌توانند مشارکت داشته باشند ولی فعلا اپراتور همراه اول در این زمینه اقدام کرده است.
 
وی اضافه کرد: در این راستا ما به اپراتور همراه اول فرکانس واگذار می‌کنیم و بر اساس دامنه فرکانسی که به آنها واگذار می‌شود، تجهیزات و زیر ساخت آن را ایجاد خواهند کرد.
 
نامی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه زمان بر است، خاطر نشان کرد: زمان راه اندازی نسل سوم و چهارم موبایل یک سال طول می‌کشد.
 
راه اندازی هجدهمین پژوهشکده ICT در جهاد  دانشگاهی
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۷ پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه‌ها ایجاد کردیم، ادامه داد: هجدهمین پژوهشکده در جهاد دانشگاهی راه اندازی خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه ظرف ۲ هفته آینده در دانشگاه‌های باقی مانده تفاهم نامه‌های همکاری برای راه اندازی این پژوهشکده به امضا خواهد رسید، یادآور شد: راه اندازی این پژوهشکده در دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیر الدین طوسی، صنعتی شریف، تهران و علم و صنعت در دستور کار این وزارتخانه است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.