وزیر ارتباطات: وزارت ICT را پارک های علم و فناوری هدایت خواهد کرد

۱۴اردیبهشت،

 

تلاش ما این است که بعنوان اولین وزارتخانه، تحت تاثیر و هدایت علمی پارک های علم و فناوری و دانشگاه های کشور قرار گیریم.
 
 دکتر محمد حسن نامی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعلت در چهارمین دور سفر استانی رییس جمهور ،در آیین بهره برداری از مرکز داده (core center) شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: این وزارتخانه حمایت خوبی از دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد می کند.
وی گفت: این مرکز داده با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد ریال و با هدف ارائه انواع خدمات فناوری اطلاعات، اینترنت و اینترانت به شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: این مرکز داده بر اساس استانداردهای پدافند غیر عامل و ورودی مستقل کابل ها، سوییچینگ مرکزی شبکه پارک و ظرفیت ۵۰۰ ترابایت طراحی و ایجاد شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین بهره برداری از این مرکز گفت: وزارت ارتباطات تفاهمنامه و قراردادهایی را با دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان، اهواز، سمنان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان منعقد کرده است.
وی هدف از این اقدام را انجام تحقیقات تازه در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است که بعنوان اولین وزارتخانه، تحت تاثیر و هدایت علمی پارک های علم و فناوری و دانشگاه های کشور قرار گیریم.
وی افزود: بر این اساس، تحقیقات مورد نیاز به دانشگاه ها و پارک های علم وفناوری اعلام می گردد تا آنها این موضوع را به محصول تبدیل کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: امروزه وقتی تحقیقی کاربردی به نتیجه برسد بسیاری از هزینه ها کاهش می یابد.
نامی افزود: محلی در وزارت ارتباطات تعیین شده تا روسای دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری با حضور خود در آنجا به ما برنامه دهند و ما را هدایت کنند.
وزیر ارتباطات بااشاره به اینکه ما می کوشیم نزدیکی ویژه و خاصی بین دانشگاه و صنعت بوجود آید، گفت: بزودی تفاهمنامه هایی با سایر دانشگاه ها مانند تبریز و گیلان در این زمینه خواهیم داشت و باید از همه توان علمی کشور استفاده شود.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه برای تامین پهنای باند اینترنت برای دانشگاه ها و مراکز علمی مشکلی نداریم، افزود: ما شاهد حرکت تازهی در آینده نزدیک خواهیم بود و پهنای باند کشور توسعه می یابد.
وی دربارهٔ شبکه ملی اطلاعات نیز اظهار کرد: عده ای به اشتباه به این شبکه، اینترنت ملی می گویند در حالیکه این شبکه هیچ محدودیتی ایجاد نمی کند بلکه امکان استفاده از شبکه های اینترنت و اینترانت را افزایش می دهد.
وی با اشاره به اینکه امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از بحثهای مهم دنیا برای توسعه و هجوم است ، گفت : استکبار جهانی با حملات مجازی و ربایش اطلاعات و تاثیرگذاری شبکه اجتماعی در حال استفاده از این فناوری به نفع خود است.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه امروزه درآمد بسیار خوبی نیز از این حوزه بدست می آید ،افزود: ایران فرصت بسیاری برای رشد فناوری اطلاعات بمنظور توسعه اقتصادی کشور دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.