وزیر ارشاد از راه‌اندازی مراکز فرهنگی ایران و چین خبر داد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

در دیدار با معاون وزیر فرهنگ جمهوری خلق چین؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با معاون وزیر فرهنگ جمهوری خلق چین برگسترش روابط فرهنگی در زمینه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: با امضای تفاهم نامه تازه مرکز فرهنگی ایران و چین راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت ارشاد؛ علی جنتی صبح امروز ۱۱ آبان‌ماه در دیدار دونگ وی، معاون وزیر فرهنگ چین با اشاره به روابط دیرینه ایران و چین، گفت: از سال ۱۳۶۲ موافقت نامه‌های همکاری به امضا رسیده که بر اساس آن شش بار مبادلات فرهنگی صورت گرفته و خوشبختانه رفت و آمد مقامات دو کشور تاکنون ادامه داشته و هفته فرهنگی ایران و چین برگزار شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به توافق امضای تفاهم نامه در خصوص تاسیس و راه اندازی مراکز فرهنگی میان دو کشور از امضاء این خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه علاوه بر اینکه تمامی تبادلات فرهنگی از طریق این مرکز صورت می‌گیرد بر این باوریم این مرکز به تعمیق و توسعه روابط فرهنگی دو کشور نیز کمک کند.

جنتی ادامه داد: خوشبختانه رابطه ما با چین از قدم الایام رابطه‌ای دوستانه بود و دو کشور روند خوبی را در گسترش روابط داشته‌اند، ضمن اینکه ایران و چین سعی دارند فرهنگ بومی خود را تقویت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: یکی از چالش‌های اصلی ایران و چین و کشورهای شرق آسیا نفوذ فرهنگ غرب و آمریکایی است. ایران و کشورهایی مانند چین به استقلال واحد خود می‌اندیشند و از دیر زمان مقابل اینگونه نفوذ فرهنگ غرب و آمریکا ایستاده‌اند.

جنتی گفت: گروه‌های دوستی ایران و چین و انجمن‌های دوستی دو کشور باید از ظرفیت‌های موجود برای تقویت روابط سیاسی و فرهنگی استفاده کنند.

جنتی به وجود شخصیت‌های بزرگ، مشاهیر و نویسندگان دو کشور که میراث کشورها می باشند، اشاره کرد و گفت: ایران و چین باید برای معرفی و آشنایی دو ملت با اینگونه شخصت‌ها بزرگداشت، همایش و ترجمه کتاب را در دستور کار خود قرار دهند.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه؛ ایران و چین برای مقابله با تسلط رسانه‌ای غرب با یکدیگر در زمینه رسانه‌ای می‌توانند همکاری‌های خوبی داشته باشند، گفت: با توجه به فرهنگ و تمدن دیرینه و غنی دو کشور آماده هستیم که در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی و معرفی آن به مردم دو کشور همکاری‌های نزدیکی داشته باشیم.

وزیر ارشاد توضیح داد: در روابط کشورها آنچه مهم است اراده سیاسی رهبران کشورها برای تقویت روابط است که خوشبختانه این روابط در سه دهه قبل میان ایران و چین وجود داشته و همواره رو به گسترش است.

معاون وزیر فرهنگ جمهوری چین نیز در این دیدار ضمن قدردانی از فراهم سازی زمینه این دیدار به روابط دیرینه دو کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه روابط ایران و چین روز به روز در زمینه‌های مختلف مستحکم‌تر و دو ملت به یکدیگر نزدیک می‌شوند.

این مقام چینی ایران را دارای فرهنگ غنی و بزرگ در جهان عنوان کرد و افزود: ملت ما همواره دوستدار هر چه بیشتر آشنا شدن با فرهنگ ایران است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.