وزیر ارشاد با اول وزیر کویت دیدار کرد

۱۷فروردین۱۳،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با شیخ جابر المبارک، اول وزیر کویت با اشاره به مشترکات فراوان تاریخی ، فرهنگی و دینی بر گسترش روابط و تعاملات میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی با قدردانی از وزیر اطلاع رسانی کویت و شورای ملی فرهنگ و ادب کویت که باب  این ارتباط فرهنگی را گشودند عزم و اراده مسئولان را افزایش سطح تعاملات و ارتقاء مناسبات دو کشور عنوان کرد.

وزیر ارشاد ضمن تشریح فعالیت های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کویت  از آمادگی کشورمان برای برگزاری هفته فرهنگی کویت در ایران خبر داد.

حسینی ضمن ابلاغ سلام معاون اول رئیس جمهوری کشورمان به اول وزیر کویت اظهار داشت: بستر همکاری های مشترک در همه حوزه های فرهنگی، سینمائی ،هنری و دینی برای هنرمندان فراهم است که می تواند زمینه ساز  تولید آثار غنی و ارزشمند گردد.

در ادامه این دیدار اول وزیر کویت تاکید کرد: از هر آنچه که سبب نزدیکی و ارتباط عمیق تر با کشور همسایه ، ایران گردد حمایت می کنیم.

وی  ادامه داد : پیوندهای عمیق فرهنگی میان دو کشور وجود دارد که از آن جمله می توان به همسایگی ، دین مشترک ، اخلاق و تربیت و آموزه های مشترک اشاره کرد.

شیخ جابر المبارک با بیان اینکه ملت های بیدار به فرهنگ و تمدن اهتمام ویژه ای دارند افزود: ایران دارای فرهنگ ، تمدن و تجارب کهن و ارزشمندی است و ما نیازمند بهره گیری از این تجربیات در همه زمینه ها هستیم.

نخست وزیر کویت بر تلاش گسترده  برای تقویت روابط فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد این گام هوشمندانه استمرار یابد و سبب نزدیکی بیش از پیش دو ملت گردد.

وی تاکید کرد : ملت کویت از هرگونه افراطی گری به دور است اگر چه عده ای از بدخواهان درصدد تخریب مناسبات میان دو کشور بر می آیند اما اطمینان داریم زمینه اعتلای روابط دو کشور بیش از قبل فراهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان بنا به دعوت وزیر اطلاع رسانی و جوانان کویت به منظور شرکت در نمایشگاه شگفتی های مشرق زمین که شامل آثار باستانی ۴ کشور ایران ، افغانستان ، عراق و یونان بود به این کشور سفر کرد./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.