وزیر ارشاد: با وجود تلاش‌های استکبار جهانی فیلم‌های خوبی به جشنواره فجر رسیده است

۲۱م دیماه ،

سیدمحمد حسینی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «در روند برگزاری جشنواره فیلم فجر رشد را احساس می‌کنیم و با وجود تلاش‌های استکبار جهانی، فیلم‌های خوبی به جشنواره رسیده و کار انتخاب را دشوار کرده است.»

وی با اشاره به ارسال ۹۵ فیلم به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ادامه داد: «تعدادی از این آثار و به ویژه فیلم‌اولی‌ها از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در حاشیه برگزاری نشستی با نخبگان فرهنگی، علمی، سیاسی و دانشگاهی در استانداری مازندران در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در پاسخ به پرسشی دربارهٔ اعتبارات فرهنگی بیان کرد:‌ «سال قبل اعتبار فرهنگی خوبی داشتیم و امسال در وضعیتی خاص به سر می‌بریم. وقتی بحث کالای اساسی در کشور مطرح است مطمئنا در زمینه بودجه‌ای، این کالاها از اولویتی خاص برخوردار می باشند و بودجه فرهنگ و هنر هم حتما به سمت این موضوع هدایت می‌شود. اما با رئیس جمهور مذاکراتی داشتم و حمایت‌های بودجه‌ای از قول‌هایی بود که رئیس جمهور وعده داد. اگر بودجه‌ای که برای حوزه فرهنگ و هنر لحاظ می‌شود به صورت کامل اختصاص یابد، بسیاری از مشکلات ما برطرف می‌شود.»

حسینی در پاسخ به پرسشی دربارهٔ وضعیت پردیس‌های سینمایی، با اشاره به اینکه ۶۰ سالن سینما را بازسازی و نوسازی کرده‌ایم، گفت: «تعدادی از این سالن‌ها احداث شده و در حال حاضر ۳۰ سالن سینما را در دست ساخت داریم. »

۵۸۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.