وزیر اطلاعات قذافی اعتراف کرد

فارس نوشت:

رئیس کنگره ملی لیبی فاش کرد که عبدالله السنوسی، وزیر اطلاعات قذافی به دست داشتن در جرایم متعددی از جمله فاجعه کشتار زندان ابوسلیم طرابلس اعتراف کرده است.

«محمد المقریف» رئیس کنگره ملی لیبی در گفت‌وگویی تلویزیونی استرداد «عبدالله السنوسی»، وزیر اطلاعات سابق لیبی و «البغدادی المحمودی»، آخرین نخست‌وزیر رژیم قذافی را پیروزی بزرگ انقلاب لیبی در پیگرد بقایای رژیم سابق دانست.

المقریف همچنین فاش کرد: بر اساس بازجویی‌های اولیه از السنوسی وی مسئولیت ربودن منصور الکیخیا، معارض مشهور در زمان اقامت وی در قاهره در سال ۱۹۹۳ را برعهده گرفته است.

بر اساس گفته رئیس کنگره ملی لیبی، السنوسی همچنین به جرایم متعدد دیگر از جمله دست داشتن در سقوط هواپیمای لیبیایی با ۱۷۰ سرنشین در دسامبر ۱۹۹۲  که از بنغازی به مقصد طرابلس در پرواز بوده است و همچنین بازداشت و شکنجه معارضان در نیمه‌های دهه هفتاد در جریان تظاهرات دانشجویی و به دنبال آن عملیات باب العزیزیه در سال ۱۹۸۴ و انتفاضه اکتبر ۱۹۹۳ در بنی‌ولید و بزرگ‌ترین جنایتی که در زندان ابوسلیم طرابلس روی داد و در آن بیش از هزار و ۲۰۰ معارض اسلام‌‌‌گرا ظرف چند ساعت کشته شدند اعتراف کرده است.

رئیس کنگره ملی لیبی همچنین از قاهره خواست برای تحویل هر چه سریع‌تر شماری از سران رژیم قذافی که به مصر پناهنده شدند و از جمله آنها «احمد قذاف الدم»، هماهنگ‌کننده سابق روابط مصر و لیبی اقدام کند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.