وزیر امورخارجه قرقیزستان: دستور کار گسترده‌ای برای تحرک در روابط با ایران داریم

۱۱م آذر ،

علی نجفی سفیر تازه جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان با یرلان عبدالله اف وزیر امورخارجه قرقیزستان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار عبدالله اف ضمن خوشآمدگویی به سفیر تازه کشورمان و اشاره به روابط حسنه بین دو کشور و دیدارها و رایزنی‌های مقامات جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان، تاکید کرد که دستور کار گسترده‌ای برای تحرک در مناسبات فیمابین داریم و امیدوارم با انتصاب جنابعالی، این موارد، محقق شود.

وزیر امور خارجه قرقیزستان با اشاره به اهمیت ارتقاء سطح همکاری اقتصادی دو کشور، افزایش حضور تجار و سرمایه گذاران ایرانی در قرقیزستان را خواستار شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و تاکید بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با قرقیزستان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با قرقیزستان قائل نیست.

وی با تشکر از استقبال و همکاری وزارت امور خارجه قرقیزستان برای کمک به تعمیق بیش از پیش روابط دوستانه دو کشور، رایزنی مستمر مقامات و مسئولین جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان، گسترش همکاری اقتصادی، افزایش حجم مبادلات تجاری، تسهیل ارتباطات مردمی بویژه تجار و بخش های خصوصی دو کشور، را حائز اهمیت خواند.

نجفی با تبریک ریاست دوره‌ای قرقیزستان بر سازمان همکاری شانگهای و ضمن اشاره به در پیش بودن اجلاس اول وزیران این سازمان در بیشکک و حضور معاون اول رئیس جمهوری کشورمان در این نشست، ابراز امیدواری کرد تا فرصت ارائه ابتکارات تازه برای توسعه روابط دو کشور در دوران ماموریت وی ایجاد شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.