وزیر امور خارجه عازم افغانستان شد

وزیر امور خارجه در این اجلاس یک روزه مواضع کشورمان را در مورد چگونگی استقرار ثبات و امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان تشریح خواهد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هدف از سفر علی اکبر صالحی به کابل، شرکت در اجلاس منطقه ای در باره آینده افغانستان اعلام شده است.

وزیر امور خارجه ایران در این اجلاس یک روزه مواضع کشورمان را در مورد چگونگی استقرار ثبات و امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان تشریح خواهد کرد.

‘سید عباس عراقچی’ معاون آسیا و اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه ایران صالحی را در این سفر همراهی می کند.

اجلاس منطقه ای کابل در مورد آینده افغانستان امروز (پنجشنبه) با حضور مقامات ۱۳ کشور منطقه ، ۱۲ کشور فرامنطقه ای و نیز ۱۳ نهاد بین المللی برگزار می شود.

‘رامین مهمانپرست’ سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری روز سه شنبه درباره حضور صالحی در اجلاس منطقه ای آینده افغانستان گفت: برای جمهوری اسلامی ایران دستیابی به راه هایی که ثبات و امنیت افغانستان را تامین کند، اولویت دارد.

وی افزود: در این اجلاس، کشورهای همسایه افغانستان، برخی کشورهای خارجی که در منطقه حضور دارند و نیز سازمان های بین المللی شرکت دارند.

مهمانپرست با یادآوری حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست های بن و استانبول در مورد افغانستان، تصریح کرد: همسایگی ایران و افغانستان باعث شده است خواهان دور شدن ریشه های بحران از این کشور باشیم.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه درباره موضوعاتی مانند مبارزه با مواد مخدر، افراط گرایی و توسعه مسایل زیرساختی در افغانستان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد می داند تا افغانستان به صلح، ثبات و امنیت دست پیدا کند و ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان را ایجاد ثبات و امنیت در کشور خود می دانیم.

مهمانپرست همچنین در خصوص اینکه آیا نیاز به بسته شدن قراردادی راهبردی میان ایران و افغانستان احساس نمی شود؟ اظهار داشت: زمینه انعقاد قراردادی راهبردی میان ایران و افغانستان وجود دارد و فکر می کنیم در چارچوب همکاری های دوجانبه این موضوع می تواند در دستور کار قرار بگیرد.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان بهترین شرایط برای مردم افغانستان بوده و طبیعی است که می توانیم بیشترین نقش را در این زمینه داشته باشیم زیرا امنیت افغانستان را با امنیت خود مرتبط می دانیم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.