وزیر امور خارجه مصر :اجازه نمی‌دهیم غزه در محاصره بماند

۲۸ آبان ،

وزیر امور خارجه مصر با تاکید بر اینکه وقت آن رسیده تا کشورهای عربی در مواضع خود در قبال صلح خاورمیانه تجدیدنظر کنند، تاکید کرد که مصر اجازه نخواهد داد غزه در محاصره باقی بماند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، “محمد کامل عمرو”، وزیر امور خارجه مصر در مطالبی که آن را از طریق صفحه خود در پایگاه اجتماعی فیس بوک خود منتشر کرد، نوشت: وقت آن رسیده که کشورهای عربی در مواضع خود در قبال طرح صلح خاورمیانه که از آن تنها طرحش باقی مانده و خبری از صلح نیست، تجدیدنظر کنند و باید در راهی که در این خصوص جامعه جهانی و جهان عرب پیموده بازنگری شود.

وی ادامه داد: مصر اجازه نخواهد داد غزه در محاصره بماند؛ محاصره‌ای که مردم این شهر را از اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین نیازهای خود محروم کرده است.

وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد که مصری‌ها در کنار برادران خود در غزه ایستاده‌اند و هرآنچه که بتوانند به آنها کمک می‌رسانند.

کامل عمرو افزود: هم اکنون کمیته‌هایی برای پایان دادن به رنج‌های ملت فلسطین و برقراری صلح تشکیل شده اما می‌بینیم که سرزمین فلسطین همچنان در آتش می‌سوزد.

وی ادامه داد: ما نگران آن هستیم که ظرف چند سال آینده دیگر زمینی باقی نمانده باشد که بخواهیم بر سر آن مذاکره کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.