وزیر امور خارجه چین وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، وزیر امور خارجه چین ، به منظور ارتقای سطح ھمکاری ھای کشورش با پاکستان و دیدار با مقامات پاکستانی به این کشور سفر کرد و مورد استقبال مقامات دولتی و وزارت امور خارجه این کشور قرار گرفت .

یانگ جیه چی قرار است شامگاہ سه شنبه گفت وگوھای رسمی خود را با حنا ربانی کھر ھمتای پاکستانی خود آغاز کند و سپس در نشست مطبوعاتی مشترک به پرسش هی خبرنگاران پاسخ دهد.

منابع رسمی در وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کردند: وزیر امور خارجه چین قرار است با ‘آصف علی زرداری’ رییس جمھوری، سید ‘یوسف رضا گیلانی’ نخست وزیر و ‘اشفاق پرویز کیانی’ فرماندہ ارتش پاکستان نیز دیدار و گفت وگو کند.

یک مقام وزارت امور خارجه پاکستان گفت: ھیات چینی متشکل از مقامات ارشد دیپلماتیک و سرویس اطلاعاتی این کشور مذاکرات گستردہ ای را با مقامات سیاسی و نظامی پاکستان خواهد داشت.

سفر رسمی دیپلمات ھای ارشد چین به پاکستان در بحبوبه تنش ھای جاری بین اسلام آباد و واشنگتن بر سر موضوع بازگشایی مجدد تردد خودروھای تدارکاتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) بسیار قابل توجه است .

پاکستان پیشتر در اعتراض به کشته شدن ۲۴ سرباز ارتش این کشور در حملات هوایی ناتو مسیرهای انتقال تدارکات نیروهای ناتو در افغانستان را در خاک این کشور مسدود کرده بود.

نمایندگان پارلمان ملی پاکستان ماه گذشته در مصوبه ای، خواستار توقف سریع حملات موشکی پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی این کشور و به ویژہ عذرخواھی رسمی ایالات متحدہ آمریکا در قبال حمله مرگبار بالگردھای ناتو در پاییز سال گذشته شدند.

دولت چین معتقد است: موضع پاکستان برای از سرگیری روابط مجدد با ایالات متحدہ امریکا تحت شرایط و سیاست ھای جدید از سوی پارلمان ملی این کشور باید مورد حمایت قرار بگیرد.

پاکستان و چین روابط دیرینه ای در شش دھه گذشته داشتند.

بر اساس گزارش شبکه های خبری پاکستان , حضور مقامات ارشد سرویس اطلاعاتی چین در ھیاتی به سرپرستی وزیر امور خارجه این کشور در سفر به اسلام آباد، نشان دھندہ مھم بودن مذاکرات بین طرفین است.

آساق ** ۱۰۹۵**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۸۷۱۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.