وزیر بهداشت : از کمک هلال احمر برای واردات دارو استقبال می‌کنیم

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : وزیر بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمه‌ها باید برای یکسان سازی خدمات تجمیع شوند اما متأسفانه هنوز این قانون اجرا نشده و ما در اجرای قوانین مقداری تأخیر داریم.

حسن طریقت منفرد در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه هلال احمر برای واردات داروهای کمیاب و نایاب اعلام آمادگی کرده و آن را منوط به درخواست وزارت بهداشت می‌داند، گفت: هلال احمر هم می‌تواند به ما کمک کند و هم خود به طور مستقل دارو وارد کند.

وی افزود: ما از هر کس که بتواند در حوزه دارو به کمک ما بیاید به شدت استقبال می‌کنیم به ویژه آن که از نهادهای مرتبط و بین‌المللی مثل جمعیت هلال‌احمر باشد.

وی در پاسخ به اینکه چرا بیمه‌های پایه‌ خدمات درمانی و تأمین اجتماعی در پرداخت و پوشش هزینه دارویی بیماران خاص متفاوت عمل کرده و یکی ۴۰ درصد و دیگری تا ۸۰ درصد هزینه را می‌پردازد، گفت: قانون در این زمینه تکلیف را روشن کرده و بیمه‌ها باید برای یکسان سازی خدمات تجمیع شوند اما متأسفانه هنوز این قانون اجرا نشده و ما در اجرای قوانین مقداری تأخیر داریم.

وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه ظاهراً آمریکا تحریم یکسری از تجهیزات پزشکی را لغو کرده خاطر نشان کرد: مشکل ما تحریم تجهیزات پزشکی نیست بلکه مشکل گردش مالی و جابجایی های بین بانکی برای انتقال پول است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.