وزیر بهداشت: اشعه‌ آنتن‌ها و دکل‌ها موبایل آسیب‌ ندارد/ بیمارستان ها، ۳۰۰ میلیارد تومان بایت بیماران تصادفی طلب دارند – اخبار اجتماعی

به گزارش خبرآنلاین؛ مرضیه وحید دستجردی شب گذشته در حاشیه افتتاح ۹ اتاق عمل جراحی جدید در بیمارستان شفا یحیاییان گفت: “بیمارستان‌های تروما که مصدومان تصادفی را پذیرش می‌کنند حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از شرکت‌های خصوصی بیمه‌ای و بیمه مرکزی طلبکارند.”

به گفته او طبق ماده ۳۷ فعلی باید مصدومان تصادفی بدون دریافت هزینه بستری و درمان شوند که هم‌اکنون این اتفاق در بیمارستان‌ها می‌افتد: “در این زمینه هزینه‌های سنگین درمان بیماران تصادفی بیمارستان‌های تروما و تک‌تخصصی را با مشکل روبه‌رو کرده که امیدواریم علاوه بر دریافت مطالبات کنونی بتوانیم ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی سال گذشته را هم از بیمه‌ها دریافت کنیم.”
او درباره

او همچنین درباره واردات تجهیزات پزشکی و اختصاص ارز به واردکننده ها هم گفت: تجهیزات پزشکی در بخش سلامت اولویت سوم است و در مرکز معاملات باید ارز مناسب در اختیار واردکنندگان تجهیزات و قطعات پزشکی قرار بگیرد که در این حوزه روز گذشته با بانک مرکزی جلسه‌ای داشتیم و قرار شد تمهیدات خاصی در اختیار شرکت‌های خصوصی برای واردات تجهیزات پزشکی قرار بگیرد.

 

 

اشعه‌ آنتن‌ها و دکل‌ها موبایل آسیب‌ ندارد

 وحید دستجردی در گفتگویی دیگر در حاشیه همین مراسم، از آسیب زا نبودن آنتن ها و دکل های مخابراتی جرف زد. این درحالی است که پیش از این علی گورانی، کارشناس مسوول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت درکافه خبر دراین باره گفته بود: ” بودن بین فرستنده و گیرنده های مخابراتی کلا ضرر دارد. (اینجا)
با این جال وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم رعایت استانداردها در نصب آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی گفت: اشعه‌های حاصل از آنتن‌ها و دکل‌ها زیان‌رسان نیستند.

او با اشاره به فعالیت مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و تشکیل کمیته «بهداشت پرتوها» در این مرکز، به ایسنا گفت: حدود سه سال گذشته به منظور رسیدگی بیش از پیش به بخش‌های بهداشت و درمان، معاونت سلامت وزارتخانه تفکیک و دو معاونت بهداشت و درمان تشکیل شد. به این ترتیب معاونت بهداشتی مستقل شد و مباحث بهداشتی و درمانی به طور جدی مورد بررسی قرار گرفتند.

خانم وزیر با اشاره به اقدامات و بررسی‌های انجام شده درباره بهداشت پرتوها و تاثیر آن بر بدن انسان، گفت: در این زمینه بررسی‌های مختلف در مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت صورت گرفت و به دنبال این بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که اشعه‌های حاصل از آنتن‌ها و دکل‌ها زیان‌رسان نیستند.

وزیر بهداشت نتایج این بررسی ها را چنین بیان کرد: آنتن‌ها و دکل‌ها باید از فواصل استاندارد برخوردار باشند. بر اساس بررسی‌های انجام شده در مرکز سلامت محیط و کار به این نتیجه رسیدیم که هر چه فواصل این آنتن‌ها طولانی و تعدادشان کم باشد، می‌توانند زیان رسان باشند. اما اگر فواصل کم و تعداد بیشتر باشد، اشعه حاصل از این آنتن‌ها و دکل‌ها به هیچ وجه آسیب رسان نیست.

وی گفت: در مجموع از آنجا که در نصب این آنتن‌ها و دکل‌ها استانداردها رعایت می‌شود از نظر ما مشکلی ندارند. اما اگر گزارشی در مورد تخلف از این موارد به ما ارایه شود، حتما رسیدگی می‌کنیم.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.