وزیر بهداشت: برنامه پزشک خانواده از ماه آینده در تهران اجرا می گردد

۰۷اردیبهشت،

وزیر بهداشت: برنامه پزشک خانواده از ماه آینده در تهران اجرا می گردد

وزیر بهداشت: برنامه پزشک خانواده از ماه آینده در تهران اجرا می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای برنامه پزشک خانواده از ماه آینده در استان تهران خبر داد.

به گزارش راسخون به نقل از ایرنا ˈمحمد حسن طریقت منفردˈ گفت: بودجه برنامه پزشک خانواده در ردیف های متفرقه قرار دارد که تامین و پرداخت ردیف های متفرقه بعد از خرداد ماه میسر می گردد اما معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور قول همکاری داده و آمادگی پرداخت بودجه پزشک خانواده از ماه آینده را اعلام کرد.

وی افزود: با همکاری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، امیدواریم از ماه آینده اجرای برنامه پزشک خانواده در استان تهران آغاز و سپس به سایر استان ها تسری می یابد.

**پزشک عمومی باید بالاترین جایگاه اقتصادی و اجتماعی را داشته باشد

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اجرای برنامه پزشک خانواده را مهم ترین اولویت وزارت بهداشت دانست و تاکید کرد: برای ساماندهی نظام بهداشت و درمان کشور راهی جز احیای جایگاه طب عمومی دیروز و پزشک خانواده امروز نداریم.

وی یادآور شد: پزشک خانواده امروز طبیب عمومی است که نظام بهداشت و درمان را مدیریت می کند و اگر بخواهیم حرمت و تقدس پزشکی را در جامعه حفظ کنیم هیچ راهی به جز اجرای برنامه پزشک خانواده نداریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تجربه موفق سیستم بهداشت و درمان کشورهای غربی به سبب داشتن پزشک خانواده خاطر نشان کرد: پزشک عمومی باید بیشترین جایگاه اقتصادی و اجتماعی را داشته باشد تا بتواند دین خود را به مردم اداکند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.